نماینده مجلس ایران: تحریم سپاه موضوع فعلی مذاکرات نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2022
اشتراک
نماینده قم در مجلس ایران "نبود تضمین کافی و عدم شفافیت غرب" را علت طولانی شدن مذاکرات برجام دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: وضعیت مذاکرات به شکلی است که ایران تا کنون حسن نیت خود را ثابت کرده است ولی طرف آمریکایی در خصوص مسایلی همچنان غیرشفاف عمل می کند.
امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز صنایع ما با آن درگیر هستند و مرتبط به مشکلات برجامی است، نزدیک به 10 تا 15 درصد است. چون امروز که نفت ما در مقداری که اعلام شده فروش می رود و باید تلاش کنیم که به هدفگذاری رشد هشت درصدی اقتصادی برسیم که اگر با اثرگذاری درست توافق و بهره مندی از آثار اقتصادی آن، قطعا این رشد اقتصادی گسترده خواهد بود و مطمنا سد محکمی در مقابل تورم خواهد بود.
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2022
مذاکرات برجام؛ توپ در زمین ایران است
نماینده قم در مجلس بیان داشت: در این عرصه همچنین پیشنهاد هایی مثل آغاز توافق از ۱۳۵ روز بعد از امضا که به آبان ماه و زمان‌ انتخابات کنگره خواهد رفت و بحث ضمانت یکساله که ایران می خواهد ۲ ساله بشود مطرح است.
امیرآبادی فراهانی افزود: سپاه پاسداران چالش اصلی مذاکرات نیست و اصلا به عنوان چالش نمی توان از آن نام برد و بزرگترین مسئله پیشرو ضمانت جهت انجام تعهدات می‌باشد. زیرا این تعهدات باید به شکلی باشد که ایران بتواند از منافع اقتصادی آن بهره مند شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала