ژل شنبلیله، درمان موخوره

© Fotolia / Melpomeneمو
مو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2022
اشتراک
مشکلات مربوط به ساقه مو بسیار متنوع و رایج هستند و می‌توانند از بدو تولد و یا به صورت اکتسابی ایجاد شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازتارنمای"ودیکس"، دکتر زیل گاندی، پزشک ارشد آیورودا در ودیکس می اظهار داشت که از جلوگیری از ریزش مو گرفته تا درمان سفیدی زودرس، شنبلیله از زمان های قدیم برای هندی ها یک گیاه مفید بوده است.
شنبلیله منبع عالی ویتامین‌های A، B، C، K، پروتئین، آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفات‌ها، اسید فولیک، ساپونین‌ها، فلاونوئیدها و بسیاری از اجزای دیگر است که برای رشد موی سالم ضروری هستند. همچنین، دارای اثرات ضد قارچی و ضد التهابی قوی است که محیط سالم پوست سر را حفظ می کند و در نتیجه رشد مو را قوی تر می کند.
مشکلات مربوط به ساقه مو بسیار متنوع و رایج هستند و می‌توانند از بدو تولد و یا به صورت اکتسابی ایجاد شوند. شکنندگی ساقه مو، خشکی و دوشاخه شدن موها از جمله اختلالات رایج ساقه مو هستند. اختلالات ساقه مو می‌تواند در ارتباط با عوامل محیطی و بیماری‌های زمینه ایجاد شود. عواملی مانند کمبود آهن، سوء تغذیه، اختلالات متابولیکی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و موارد آرایشی، داروها، کمبود کلاژن ایجاد شود.
 رنگ مو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2020
کاهش آلرژی با رنگ طبیعی مو
یکی از این مشکلات رایج، "موخوره" است که به دو شاخه شدن طولی قسمت انتهایی ساقه مو گفته می‌شود. این اختلال به دلیل از بین رفتن و یا آسیب لایه کوتیکولی ساقه مو ایجاد می‌شود و در این حالت قسمت انتهای ساقه مو، دو شاخه و یا چند شاخه می‌شود. این حالت معمولا در دو یا سه سانتی‌متری قسمت انتهایی ساقه مو دیده می‌شود.
گیاه شنبلیله در نقاط مختلف دنیا به صورت سنتی به شکل موضعی برای افزایش رشد مو، حفظ، درخشندگی و رنگ طبیعی مو، بر طرف کردن شوره سر، اگزما و التهابات پوستی استفاده می‌شود.
بررسی‌های این مطالعه نشان داد که ژل دانه گیاه شنبلیله می‌تواند باعث کاهش میزان موخوره در افراد شود و به گفته پژوهشگران این مطالعه، این تاثیر احتمالاً به دلیل وجود ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضد التهابی در این گیاه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала