کروناویروس های مرتبط با سارس سالانه حدود ۶۶ هزار نفر را در جنوب شرق آسیا آلوده می کنند

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر کروناویروس های مرتبط با سارس سالانه حدود ۶۶ هزار نفر را در جنوب شرق آسیا آلوده می کنند
کروناویروس های مرتبط با سارس سالانه حدود ۶۶ هزار نفر را در جنوب شرق آسیا آلوده می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2022
اشتراک
محققان بر روی ۲۶ گونه خفاش که میزبان ویروس‌ های کرونای شبه سارس هستند در منطقه‌ای به وسعت ۵.۱ میلیون کیلومتر مربع (۲ میلیون مایل مربع) که از چین تا جنوب شرق و جنوب آسیا امتداد دارد، تمرکز کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، بر اساس مطالعه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، حدود ۶۶۰۰۰ نفر در جنوب شرقی آسیا هر ساله به ویروس‌ های کرونا مرتبط با سارس مبتلا می‌شوند و نزدیک به ۵۰۰ میلیون نفر در نزدیکی زیستگاه‌ هایی زندگی می‌کنند که میزبان خفاش‌ های این ویروس‌ها در آنها یافت می‌شود.
این تحقیق که توسط Nature Communications منتشر شد، گفت که انتقال ویروس از خفاش ها به انسان ممکن است "به طور قابل توجهی دست کم گرفته شده باشد" و افزود که نقشه برداری آن از گونه های خفاش در منطقه می تواند به تلاش ها برای تعیین منشاء کووید-۱۹ کمک کند.
محققان بر روی ۲۶ گونه خفاش که میزبان ویروس‌ های کرونای شبه سارس هستند در منطقه‌ای به وسعت ۵.۱ میلیون کیلومتر مربع (۲ میلیون مایل مربع) که از چین تا جنوب شرق و جنوب آسیا امتداد دارد، تمرکز کردند. آنها سپس داده هایی را در مورد سطوح آنتی بادی در میان افرادی که تماس با خفاش را گزارش کرده بودند، گنجانیدند.
جنوب چین، شمال شرق میانمار، لائوس و شمال ویتنام به عنوان مناطقی با بیشترین تنوع گونه های خفاش که میزبان ویروس های کرونای شبه سارس (SARSr-CoVs) هستند، شناسایی شدند.
برآورد ما مبنی بر اینکه میانگین ۶۶۰۰۰ نفر سالانه در آسیای جنوب شرقی به ویروس SARSr-CoV آلوده می شوند، نشان می دهد که سرریز SARSr-CoV از خفاش به انسان در این منطقه رایج است و توسط برنامه های نظارتی و مطالعات بالینی در اکثر موارد شناسایی نشده است.
این مقاله می‌گوید: این داده‌ها در مورد جغرافیا و مقیاس سرریز را می‌توان برای هدف قرار دادن برنامه‌های نظارت و پیشگیری برای ظهور احتمالی کووید-۱۹ خفاش در آینده مورد استفاده قرار داد. کووید-۱۹ توسط سویه ویروس کرونا سارس-کوو-۲ ایجاد می شود.
نویسندگان این مطالعه عبارتند از پیتر دازاک عضو تیم سازمان بهداشت جهانی (WHO) که وظیفه بررسی منشأ کووید-۱۹ را بر عهده داشت و در اوایل سال گذشته از ووهان بازدید کرد، شهری که بیماری همه گیر برای اولین بار در پایان سال ۲۰۱۹ شناسایی شد.
سازمان جهانی بهداشت در ماه ژوئن اعلام کرد که فقدان اطلاعات از چین، تعیین زمان و چگونگی ورود ویروس کرونا به جمعیت انسانی را دشوار کرده است.
مطالعه‌ای که در پایان ماه ژوئیه توسط مجله ساینس منتشر شد، نشان می‌دهد که تجارت زنده حیات وحش هنوز بهترین توضیح برای منشأ همه‌گیری است، با دو سرریز جداگانه احتمالاً در بازار غذاهای دریایی هوآنان، جایی که بسیاری از موارد اولیه خوشه ای در آن رخ داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала