هشدار روسیه در باره فاجعه اتمی

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
اشتراک
روسیه نسبت به یک فاجعه جهانی به دلیل گلوله باران نیروگاه اتمی زاپروژیا هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه نسبت به یک فاجعه جهانی به دلیل گلوله باران نیروگاه اتمی زاپروژیا هشدار داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گلوله باران نیروگاه هسته ای زاپروزیا توسط نیروهای مسلح اوکراین می تواند منجر به یک فاجعه جهانی شود.
به این ترتیب، سپهبد ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی این وزارتخانه، ، حمله اوکراین را یک اقدام تروریسم هسته ای با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در مناطق خرسون و زاپروژیا خواند.
سرهنگ ژنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی روسیه، به نوبه خود هشدار داد که حادثه در نیروگاه هسته ای زاپروژیا پیامدهای غیرقابل پیش بینی و بی سابقه ای را برای کل جهان دربرخواهد داشت. به گفته وی، این می تواند "به یک فاجعه جهانی ساخته دست بشر منجر شود، که از نظر مقیاس آلودگی رادیواکتیو، به طور قابل توجهی از پیامدهای حوادث در نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و فوکوشیما فراتر خواهد رفت.
اوکراین: کنترل مدیریت نیروگاه ‌اتمی زاپروژیا توسط نیروهای مسلح روسیه انجام می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اوکراین: کنترل مدیریت نیروگاه ‌اتمی زاپروژیا توسط نیروهای مسلح روسیه انجام می شود
پیشتر آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن گفته بود که نیروهای مسلح اوکراین با حملات خود به نیروگاه اتمی زاپروژیا، اروپا را در معرض خطر شدید قرار داده است.
شایان ذکر است که در روز 7 اوت، اداره Energodar"انرگودار" اطلاع داد که نیروهای اوکراینی از سیستم موشک پرتاب چندگانه "اوراگان" به نیروگاه هسته ای زاپروژیا شلیک کردند. ساختمان های اداری و قلمرو مجاور تاسیسات ذخیره سازی خشک سوخت هسته ای مصرف شده آسیب دیده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала