نیروهای ویژه هند و آمریکا مانور نظامی را در نزدیکی منطقه لاداخ آغاز کردند

© AP Photo / Vadim Savitskiy / Russian Defense Ministry Press Serviceنیروهای ویژه هند و آمریکا مانور نظامی را در نزدیکی منطقه لاداخ آغاز کردند
نیروهای ویژه هند و آمریکا مانور نظامی را در نزدیکی منطقه لاداخ آغاز کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
اشتراک
هند چهار توافقنامه نظامی اساسی با ایالات متحده امضا کرد تا قابلیت همکاری بین دو ارتش را بهبود بخشد. با این حال، روسای ارتش هند بر این باورند که هند باید جنگ های خود را به تنهایی انجام دهد و نمی تواند روی دیگران حساب کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع هند روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای ویژه هند و آمریکا تمرین نظامی مشترکی به نام "واجرا پرهار" را در باکلوه هیماچال پرادش در مرز ایالت لاداخ آغاز کرده اند تا تعامل بین دو طرف را تقویت کنند.
وزارت دفاع هند اعلام کرد: طی ۲۱ روز آینده، تیم‌های هر دو ارتش مشترکاً مجموعه‌ ای از عملیات‌ های ویژه، مقابله با عملیات تروریستی، عملیات هوایی در سناریوهای شبیه‌ سازی شده متعارف و غیرمتعارف در مناطق کوهستانی را آموزش، طراحی و اجرا خواهند کرد.
اواخر امسال، در ماه اکتبر، دو ارتش رزمایش مشترک دیگری را در آعولی، در کمتر از ۵۰ کیلومتری مرز مورد مناقشه هند و چین برگزار خواهند کرد.
این اولین رزمایش مشترک در نزدیکی خط کنترل واقعی نیست، مرزی که بین هند و چین مشخص شده است. با این حال، روسای ارتش هند بارها تصریح کرده اند که دهلی نو در صورت وقوع جنگ احتمالی با چین، انتظار حمایت از سوی ایالات متحده را ندارد.
در سال ۲۰۲۰، زمانی که ۲۰ سرباز هندی و چهار سرباز چینی در درگیری تن به تن در منطقه لاداخ کشته شدند، رئیس نیروی هوایی هند گفت که هند تلاش های خود را با حمایت شخص دیگری برنامه ریزی نمی کند.
واشنگتن انتظار داشت پس از امضای چهار قرارداد اساسی با هند، سکوهای بیشتری از جمله پهپاد Predator را به نیروهای مسلح هند بفروشد، اما دولت نارندرا مودی تجهیزات توسعه یافته داخلی را برای نوسازی ارتش خود در اولویت قرار داده است. قرارداد ۳ میلیارد دلاری برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین Predator در فوریه امسال لغو شد.
ارتش هند روز دوشنبه اعلام کرد که حمایتش از اکوسیستم پهپادهای بومی بر این اصل استوار است که "مطالب موجود در بومی" بهتر از "بهترین کالاهای موجود در سطح جهانی" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала