دو کشتی حامل غلات از بنادر اوکراین خارج شدند

© Sputnik / Turkish Defense Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر کشتی باری خشک ترکیه کشتی باری غلات اوکراینی بندر رازونی اودسا
کشتی باری خشک ترکیه کشتی باری غلات اوکراینی بندر رازونی اودسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2022
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه: دو کشتی باری با ذرت و سویا از بنادر یوژنی و چرنومورسک خارج شدند.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به اطلاعیه وزارت دفاع ترکیه، به عنوان بخشی از کار مرکز هماهنگی مشترک، حمل و نقل غلات از بنادر اوکراین ادامه دارد. صبح امروز کشتی ساکورا حامل 11 هزار تن دانه سویا از بندر یوژنی اوکراین خارج شد. کشتی آریزونا با 48458 تن ذرت چورنومورسک را ترک کرد و به سمت اسکندرون حرکت کرد.
در اعلامیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: " تمام کشتی های غلات که از بنادر خارج می شوند از کریدور بشردوستانه عبور کرده و به استانبول می روند و در آنجا توسط کارکنان مرکز هماهنگی مورد بازرسی قرار می گیرند.
به گفته الکساندر کوباکوف، وزیر زیرساخت اوکراین، مقامات قصد دارند ماهانه از حدود 100 کشتی به عنوان بخشی از اجرای توافقنامه‌ها در مورد صادرات ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اودسا، چورنومورسک و یوژنوگ استفاده کنند.
شایان ذکر است که یکی از این کشتی‌ها که "ساکورا" نام دارد حامل 11 هزار تن سویا برای ایتالیا و دیگری به نام "آریزونا" حامل ذرت برای اسکندرون است. از سوی دیگر چهار کشتی دیگری که روز گذشته از بنادر اوکراین خارج و به سمت استانبول حرکت کرده بودند، امشب در استانبول لنگر خواهند انداخت و فردا نیز مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
پوتین: محدودیت عرضه غلات روسیه باید برداشته شود
ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشور در 22 ژوئیه امسال در استانبول سند مربوط به "انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین" را امضا کردند. تاکنون چندین کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.
گفتنی است، سازمان ملل بارها تهدید به بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات اعلام کرده است، غرب روسیه را به مقابله با عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی متهم کرد، مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرد. در همان زمان، مقامات کی یف خود موانع زیادی برای صادرات غلات برای صادرات ایجاد کردند: علاوه بر آتش‌ زدن عمدی و آشکار غلات در بندر ماریوپول، نیروهای اوکراینی مین گذاری دریای سیاه را انجام دادند که اجازه نمی‌دهد غلات با کشتی به بازارهای جهانی منتقل شود.
ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه، گفت که روسیه در صادرات غلات از اوکراین دخالت نمی‌کند و اگر کی یف بنادر را از مین پاکسازی کند، کشتی‌ های دارای غلات بدون هیچ مشکلی می‌ توانند آنجا را ترک کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала