ایران دوباره گرفتار رگبار باران و گردوخاک

CC BY 2.0 / Kamyar Adl / Valiasr-Tehranبارش باران
بارش باران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2022
اشتراک
کارشناس سازمان هواشناسی ایران، آخرین وضعیت جوی کشور طی روزهای آتی را تشریح کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز 17 مرداد و روزهای آتی، اعلام کرد که از دیروز در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان و شمال غرب فارس، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی افززود: "انتظار داریم که بیشینه شدت بارش‌ها در مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان باشد.
امروز و فردا در نوار شمالی کشورمان و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقت خواهیم داشت که می‌تواند گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد باشد.
چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و نیز شمال فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.
© Photo / IRNA طوفان شن
جان باختن یک دختر ۷ ساله  در ایران بر اثر طوفان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2022
طوفان شن
در سه روز آینده انتظار داریم که در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت باران در ارتفاعات هرمزگان رخ بدهد.
در پنج روز آینده در نوار شرقی کشورمان به ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز ایران وزش باد شدید می‌شود با احتمال خیزش گرد و خاک و در این مدت خیزش گرد و خاک را روی کشورهای همسایه غربی پیش‌بینی می‌کنیم که انتقال آن به بخش‌هایی از نوار غربی ایران دور از انتظار نخواهد بود.
سه‌شنبه تا پنجشنبه با افزیش سرعت باد در نواحی شرق کشورمان هم برای این ناحیه رخداد طوفان و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی می‌کنیم.
امروز تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و در سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود. در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از بعد از ظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала