چین در چهارمین روز رزمایش 22 هواپیما و 14 کشتی به تایوان می فرستد

© Photo / Public domain / 中華民國國防部چین 38 هواپیمای جنگی به آبهای تایوان اعزام کرد
چین 38 هواپیمای جنگی به آبهای تایوان اعزام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2022
اشتراک
وزارت دفاع تایوان: چین در روز چهارم رزمایش 22 هواپیما و 14 کشتی به این جزیره فرستاد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع این جزیره اعلام کرد که ارتش آزادیبخش خلق چین روز یکشنبه در چهارمین روز از رزمایش های بزرگ در اطراف تایوان، 22 هواپیمای نظامی و 14 کشتی جنگی را به این جزیره فرستاد.
بر اساس پستی که در حساب کاربری رسمی این آژانس در توییتر منتشر شده است، چین سه بمب افکن H-6، چهار هواپیمای جنگنده J-11، شش هواپیمای J-16 و هشت Su-30 و همچنین یک هواپیمای ضد زیردریایی Y-8 ارسال کرده است.
به گفته این آژانس، تایوان یک گشت هوایی برای نظارت بر اوضاع فرستاد و همچنین سامانه های موشکی ضد هوایی مستقر کرد.
به گفته این آژانس، در مجموع روز یکشنبه، تایوان 66 سورتی هواپیمای نظامی از سرزمین اصلی چین را ثبت کرده است.
منطقه فرماندهی رزمی شرق ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) به تمرینات روز یکشنبه در سواحل تایوان ادامه داد.
چین رزمایش  گسترده ای را در اطراف تایوان آغاز کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
چین رزمایش گسترده ای را در اطراف تایوان آغاز کرد + ویدئو
رزمایش های گسترده با استفاده از موشک، هواپیما و کشتی های جنگی از روز پنجشنبه به طور رسمی آغاز شد. این مانورها که پاسخی به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه بود، در ساعت 12:00 به وقت محلی (7:00 به وقت مسکو) در 4 اوت در شش منطقه در منطقه آبی اطراف جزیره آغاز شد. پیش از این گزارش شده بود که تمرینات روز یکشنبه ساعت 12:00 به وقت محلی (07:00 به وقت مسکو) پایان خواهد یافت.
سفر پلوسی به تایوان در 2 تا 3 اوت اولین سفر یک رئیس مجلس ایالات متحده به تایوان از سال 1997 بود که او را به بالاترین مقام آمریکایی تبدیل کرد که در 25 سال گذشته از این جزیره دیدن کرده است.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد. روابط تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала