گزارش و تحلیل

پست و مقام آغشته به خون

پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2022
اشتراک
جنگ های زیادی در تاریخ بشریت رخ داده و رخ می دهد که عموما به دلیل اختلافات فیما بین کشورها بر سر مسایل مختلف می باشد.
عموما هم دلیل بروز جنگ ها و کشت و کشتارها طبیعت زیاده خواهی در انسان ها است.
طبق مراجع دینی کلا دلیل اینکه انسان به کره زمین تبعید شد نیز این بود که از خواست و دستور خداوند سرپیچی کرد.
ولی اولین کشت و کشتار ثبت شده به دلیل عشق بوده و نه برای تصرف مال و اموال و سرزمین های دیگری، منظور همان دعوای هابیل و قابیل.
ولی کم کم وقتی که جلوتر می رویم می بینیم که در میان انسانها همیشه طمع و زیاده خواهی دلیل اصلی جنگ های مختلف بوده.
یا برای سرزمینی می جنگیدند یا برای غصب اموال دیگری.
در موارد زیادی هم مشاهده می کنیم که جنگ ها برای تحمیل باورهای دینی و اعتقادی و یا فلسفی خود به دیگران می باشد.
دین یا مذهب یا آیینی می آید و اتباع آن می خواهد دیگران را وادار کند تا به اعتقادات آنها بپیوندند و یا فلسفه اعتقادی ای می آید و اتباع آن می خواهند دیگران در جهان را وادار کنند به آن فلسفه اعتقادی تمکین کنند.
تقریبا اتباع همه ادیان و مذاهب (چه ابراهیمی چه غیر ابراهیمی) در سرتاسر کره زمین در دوره هایی جنگ هایی را راه انداختند تا یا از اعتقادات خود دفاع کنند و یا اینکه اعتقادات و باورهای خود را به دیگران تحمیل کنند.
یا امری که امروزه متداول شده که برخی برای تامین منافع خود از فلسفه های سیاسی و یا ... سوء استفاده می کنند تا به دیگر کشورها لشکر کشی کنند و مثلا می بینیم که آمریکا به کشورهای دیگر لشکر کشی می کند و ادعا می کند که برای گسترش دمکراسی به آنجا لشکر کشی کرده در حالی که هدف اصلی اشغال سرزمین ها و دزدیدن اموال دیگران به بهانه حفظ منافع ملی آمریکا است و نه چیز دیگر، در واقع منافع ملی آمریکا اینجا در غصب وسرقت اموال دیگران خلاصه شده و بس.
نوع نوینی از همان استعمار اروپایی قدیم.
اما در هیچ کدام از مواردی که از ابتدای خلقت بشریت وجود داشته تا به حال مشاهده نکرده ایم که طرفی بیاید و ادعا کند که طبق وعده ای الهی، که اصالت منبع آن هم نا معلوم است، یک گروه حق زندگی دارند و دیگر انسان ها حق زندگی ندارند و حتی اصلا انسان نیستند بلکه حیواناتی هستند که در ظاهر انسان خلق شده اند تا در خدمت اتباع آن آیین باشند.
بله، بر اساس اعتقادات صهیونیست ها که امروزه در اسرائیل حاکم هستند اینگونه است.
نام انسان های دیگر را نیز "بهموت" و "بوهیم" به معنای جانوران انسان نما می گذارند و بر اساس فتواهای مراجع دینی شان کشتن این انسان ها هیچ فرقی با کشتن حیوانات دیگر ندارد.
منظور هم اینجا فقط مسلمانان نیست، بلکه همه انسان های دیگر چه مسیحی چه مسلمان چه بودایی چه هندو چه با دین چه بی دین.
شاید باور اینکه چنین افرادی وجود دارند برای برخی امکان پذیر نباشد، اما کافی است که مطالعه کوچکی حتی روی اینترنت داشته باشید تا متوجه شوید اینگونه است.
امروزه مشاهده می کنیم که فقط برای اینکه برخی سران این رژیم موقعیت سیاسی خود را از دست داده اند دست به کشتار مردم بی گناه فلسطین در غزه می زنند تا با ریختن خون اینها موقعیت سیاسی خود در انتخابات را تقویت کنند، همین و بس.
یعنی قربانی کردن انسان های بی گناه برای احقاق منافع سیاسی.
یعنی هنوز همان تفکر های عتیق که برخی انسان های بی گناه را قربانی اهداف سیاسی می کردند ویا باور داشتند با قربانی کردن انسان ها و ریختن خون آنها می توانند رضایت خدا یا خدایان و یا شیاطین را به دست آورند.
بگذارید جریان را به نوعی دیگر تفسیر کنیم، اسرائیلیها بزرگترین زندان انسان های بیگناه در تاریخ بشریت را در غزه درست کرده اند تا هر از گاهی شروع می کنند تعدادی از اینها را قربانی کردن تا به اهداف سیاسی و یا اعتقادی خود برسند.
البته این اولین بار نیست که اینها دست به چنین کاری می زنند ولی نکته قابل تامل در این است که بسیاری مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حمایت از حقوق انسان و حقوق بشر امروزه در این زمینه سکوت اختیار کرده اند و لام تا کام حرفی نمی زنند و سکوت اختیار کرده اند و می توان گفت در این جرم و جنایت شریک می باشند.
به صورت تاریخی بسیاری از متفکرین وسیاستمداران عموما اروپایی باور داشتند که باید به هر وسیله ای شده یهودی ها را به دلیل اینکه این نوع تفکر را دارند از اروپا بیرون کرد و به جای دیگری برد و حتی برخی پا فراتر گذاشتند و مانند هیتلر باور داشتند که باید همه آنهایی که چنین تفکری دارند را نابود کرد و شروع کردند یهودی ها را قتل عام کردن بدون در نظر گرفتن اینکه آیا این یهودی هایی که قتل عام می شوند همان تفکر های صهیونیستی را دارند یا نه.
در واقع می توان گفت که اصلی ترین دلیل برخوردهای تاسف بار با یهودی ها در تاریخ بشریت همین تفکر صهیونیستی بود که توسط برخی رهبران مذهبی آنها از قدیم الایام ترویج می شد و امروزه مورد سوء استفاده سازمان سیاسی صهیونیستی قرار گرفته.
یعنی حتی زمانی که روم معبد سلیمان را نیز نابود کردند و قبل از آن هم زمانی که بابلی ها معابد یهودی ها را نابود کردند و آنها را به اسارت کشیدند، دلیل اصلی اش همین تفکرات آنها بود.
تاریخ نشان داده که علیرغم نفوذی که یهودی ها به صورت تاریخی همیشه توانسته اند در مجامع قدرت جهانی کسب کنند اما همیشه شرایط تغییر می کند چون تاریخ مثل چرخ و فلک می چرخد و شاید اینبار برای خود یهودی ها هم یک امتحان باشد که آیا به این درک رسیده اند که امکان به بردگی و اسارت کشیدن کل انسان های دیگر نیست و باید مسیر همزیستی را طی کنند و این تفکرات عتیق را کنار بگذارند یا نه؟
امروزه بشریت هم در مقابل یک امتحان بسیار حساس قرار دارد که تاریخ درباره آن قضاوت خواهد کرد و آنهایی که به دلیل حفظ موقعیت های سیاسی و یا اقتصادی خود سکوت اختیار کرده اند باید در تاریخ پاسخگو باشند، نه موقعیت های سیاسی برایشان تا ابد می ماند و نه اموال و موقعیت های اقتصادی.
اگر هم برخی سران کشورها تصور می کنند که با تبعید یهودی ها از اروپا از شر آنها خلاص شده اند و اتفاقاتی که برای فلسطینی ها رخ می دهد هیچ ربطی به آنها ندارد، سخت در اشتباه هستند، اتفاقا اگر به بخش بزرگی از مشکلاتی که امروزه جهان با آن مواجه است نگاه کنیم می بینیم دلیل اصلی اش همین ایده تبعید یهودی ها به فلسطین بوده و هست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала