تسلیم اسرائیل در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با لبنان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر تسلیم اسرائیل در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با لبنان
تسلیم اسرائیل در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2022
اشتراک
روزنامه کویتی در مقاله ای نوشت: ظاهراً احتمال جنگ میان لبنان و اسرائیل بعد از پیام‌ های مستقیم و غیر مستقیم اسرائیل برای آمادگی در حل و فصل پرونده ترسیم مرزهای دریایی و اعطای حقوقی که لبنان می خواهد، کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الرای، منابع آگاه اظهار کردند: نماینده یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با برخی مقامات حزب‌ الله در بیروت دیدار و پیامی را مبنی بر موافقت تل آویو با همه درخواست‌ های لبنان درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی ارائه کرده است.
این فرستاده عربی در پیام خود اعلام کرد: تل آویو با همه درخواست‌ های لبنان موافقت کرده و به دنبال جنگ نیست؛ اما خواهان اعطای زمان برای تکمیل انتخابات در اسرائیل است.
این مقام عالی‌ رتبه تاکید کرد: هرگونه تصمیمی که تل آویو امروز و پیش از انتخابات اتخاذ کند، در افزایش سهم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق این کشور سهیم خواهد بود و وی را به قدرت باز می‌گرداند. در این صورت اسرائیل هیچ امتیازی نخواهد داد و امور بحرانی تر خواهد شد و احتمال وقوع جنگ قوت می گیرد.
این منابع همچنین گفتند: پاسخ حزب‌ الله قاطعانه بود، انتخابات اسرائیل برای این حزب اهمیتی ندارد و هویت نخست‌ وزیر بعدی هیچ تغییری در هشدار حزب‌ الله ایجاد نمی‌کند.
به گفته منابع، مهلت اعلامی حزب‌ الله در خصوص پرونده ترسیم مرزهای دریایی همچنان باقی و ثابت است، در نتیجه، حزب‌ الله مصمم است که تهدیدات خود را بیش از هر زمان دیگری اجرایی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала