تایوان: ما هرگز تسلیم فشار چین نخواهیم شد

© AP Photo / Taiwan Presidential Officeنانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و تسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و تسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2022
اشتراک
چین پس از چند روز تمرین نظامی در هوا و دریای اطراف جزیره تایوان، حتی در شرایطی که رهبران جهان پس از تشدید تنش های ناشی از ایالات متحده خواستار آرامش شدند، از تعظیم در برابر فشار پکن امتناع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سو تسینگ چانگ، نخست وزیر تایوان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: چین به طور وحشیانه از اقدامات نظامی برای بی ثبات کردن صلح و ثبات منطقه ای استفاده کرده است
وی افزود: ما هرگز تسلیم فشار نخواهیم شد. ما از آزادی و دموکراسی حمایت می کنیم و معتقدیم تایوانی ها اقدامات قلدرانه چین با زور و حمله به درهای ما را تایید نمی کنند. دولت چین نباید قدرت نظامی خود را به رخ بکشد.
نخست وزیر تایوان تاکید کرد: تنها تایوان نیست که رنج می برد، حتی کشورهای همسایه نیز با صدای بلند اعتراض کرده اند و کشورهای آزادی خواه و دموکراتیک مانند آمریکا نیز اینگونه اقدامات را به شدت محکوم کرده اند.
چین 38 هواپیمای جنگی به آبهای تایوان اعزام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
پرواز 20 هواپیمای جنگی چین به سمت تایوان + ویدئو
ارتش آزادی‌بخش خلق چین روز یکشنبه اعلام کرد، که تمرین‌ هایی را در اطراف جزیره تایوان برگزار کرده است، جزیره ای که پکن از افزایش درخواست‌ها برای استقلال هراس دارد، با تمرین‌ هایی که بر آزمایش توانایی‌های آتش مشترک در حملات هوایی و زمینی دوربرد متمرکز است.
در حالیکه تایوان معتقد است تمرینات دوباره چین "حمله به جزیره اصلی آن و همچنین کشتی‌های تایوانی" را شبیه‌ سازی کرده است، وزارت دفاع این کشور گفت پکن همچنین پهپادها را در نزدیکی جزایر دورافتاده متعلق به تایپه مستقر کرده است و افزود که با ارسال هواپیما و کشتی پاسخ داده و وضعیت را از طریق رصد و شناسایی زیر نظر دارد.
چین پس از سفر هفته گذشته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، بزرگترین مانور نظامی خود را در چند دهه اخیر انجام داد که علیرغم نارضایتی و هشدار طرف چینی، به این سفر پایبند ماند.
همچنین این احتمال وجود دارد که پکن موشک هایی را بر فراز جزیره شلیک کرده، کشتی های جنگی را از خط میانی تنگه تایوان و امواجی از هواپیماهای جنگی را در سراسر مرزی که ایالات متحده مشاهده کرده است، ارسال کرده باشد.
پکن سفر پلوسی به تایوان با جمعیت ۲۳ میلیون نفری را به عنوان نقض تعهد ۵۰ ساله ایالات متحده مبنی بر عدم به رسمیت شناختن رسمی دولت جزیره که چین آن را به عنوان بخشی از خاک خود قلمداد می کند، محکوم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала