چرا آمریکا دست به تحریک چین می‌زند؟

© AP Photoرزمایش هند، آمریکا
رزمایش  هند، آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
رزمایش نظامی مشترک آمریکا با هند در نزدیکی مرز مورد مناقشه هند با چین انجام خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " wral"، روابط هند و چین از زمانی که درگیری بین نظامیان آنها در هیمالیا در ژوئن ۲۰۲۰ منجر به کشته شدن دستکم۲۰ نظامی هندی و چهار نظامی چینی شد، تیره شده است. تنش‌ها اخیراً بر سر ساخت پلی توسط چین بر روی دریاچه "پانگونگ تسو" که در امتداد مرز قرار دارد، افزایش یافته است. دولت هند آن را به عنوان یک اشغال غیرقانونی محکوم کرده است.
یک افسران ارشد ارتش هند، اعلام کرد که این رزمایش در اواسط اکتبر در در "آئولی " ایالت اوتاراکند هند برگزار می شود و بر آموزش‌های رزمی در ارتفاع بالا متمرکز است. آئولی که حدود ۹۵ کیلومتر از خط کنترل واقع مرز مورد مناقشه بین هند و چین است، فاصله دارد. این رزمایش به عنوان بخشی از هجدهمین دوره رزمایش مشترک سالانه برگزار خواهد شد.
France's Rafale fighter jets - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2022
هند جنگنده های رافال را در مرز با چین مستقر کرد
ژنرال چارلز فلین، فرمانده ارتش ایالات متحده در اقیانوس آرام، در جریان بازدید از هند در سال 2022، تجمع نظامی چین در نزدیکی مرز مورد مناقشه را نگران‌کننده توصیف کرد.
ایالات متحده و متحدان آسیایی این کشور نگرانی فزاینده‌ای در مورد افزایش تحرکات چین در اقیانوس آرام ابراز کرده‌اند. این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در سایه تنش‌های دیپلماتیک با چین، روزهای گذشته سفر پر و سر و صدایی به تایوان انجام داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала