فرماندهی ارتش چین تلاش های آمریکا برای برقراری تماس را نادیده می گیرد

© REUTERS / Xinhuaارتش آزادی بخش خلق چین
ارتش آزادی بخش خلق چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
نشریه پولیتیکو می نویسد، مقامات فرماندهی نظامی آمریکا در بحبوحه تشدید تنش ها در اطراف تایوان بارها سعی کرده اند با همکاران چینی خود تماس بگیرند، اما آنها به تماس ها پاسخ نمی دهند.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو با استناد به سه منبع که از این تلاش ها مطلع بودند، نوشت: "رهبران نظامی چین در این هفته به تماس های متعدد همتایان آمریکایی خود پاسخ نداده اند.
آخرین تماس در سطح روسای ستادهای کل دو کشور در 7 جولای انجام شد.
روابط واشنگتن و پکن در روزهای اخیر به دلیل سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره به تایوان، که علیرغم مخالفت جمهوری خلق چین انجام شد، به شدت بدتر شده است. چین بارها به طرف آمریکایی هشدار داده است که در صورت انجام این سفر بدون عواقب نخواهد بود و اقدامات سختگیرانه ای را در پی خواهد داشت.
اندکی پس از ورود پلوسی به جزیره، چین از آغاز تمرینات نظامی در چندین منطقه اطراف تایوان خبر داد. مانور شلیک مستقیم از روز پنجشنبه به طور رسمی آغاز شده و تا ساعت 12:00 یکشنبه ادامه خواهد داشت.
پس از سفر پلوسی، وزارت خارجه چین از قطع تماس با آمریکا در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه دفاعی خبر داد. به این ترتیب پکن نشست کاری نمایندگان وزارتخانه های دفاع دو کشور را لغو کرد. چین گفت‌وگو در سطح فرماندهی نظامی منطقه‌ای جمهوری خلق چین و ایالات متحده و همچنین دیدار با نمایندگان آمریکا تحت مکانیسم امنیت دریایی را متوقف خواهد کرد.
چین از آمریکا خواست زرادخانه هسته‌ای خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
چین از آمریکا خواست زرادخانه هسته‌ای خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد
روز جمعه، "کین گانگ" سفیر چین در ایالات متحده به کاخ سفید گفت که سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ثبات در آسیا و روابط بین دو کشور را "به طور جدی تضعیف" کرده است و واشنگتن باید "مسئولیت کامل" این موضوع را بر عهده بگیرد.
به گفته طرف چینی، "علت، ماهیت و پیامدهای این حادثه بسیار روشن است." هیئت دیپلماتیک چین تاکید کرد: طرف آمریکایی باید مسئولیت کامل وضعیت کنونی را بر عهده بگیرد. این سفارت یادآور شد که در مجموع بیش از 160 کشور و سازمان بین المللی از سفر پلوسی به تایوان انتقاد کرده و بر پایبندی خود به اصل "چین واحد" تاکید کردند.
سفارت چین در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتهامات آمریکا مبنی بر تنش‌آفرینی چین بی‌اساس و نادرست است. واقعیت‌ها ثابت می‌کنند که این آمریکاست که آرامش و ثبات در تنگه تایوان و منطقه را نقض می‌کند.
پلوسی به عنوان بخشی از سفرآسیایی خود عصر سه شنبه گذشته وارد تایوان شد. روز بعد، او با تسای اینگ ون، رهبر این جزیره ملاقات کرد و پس از اقامت کمتر از یک روزه در تایوان به کره پرواز کرد گذراند.
این اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان از سال 1997 بود.
چین تایوان را استان خود می داند و با هرگونه تماس بین تایپه و مقامات و نظامیان کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала