- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

روسیه: آمریکا می تواند به بهانه موقعیت اوکراین، سلاح در فضا قرار دهد

© Depositphotos.com / Sdecoretعکس جالب گرفته شده ازهواپیما از یک پدیده فضایی منحصر به فرد
عکس جالب  گرفته شده ازهواپیما از یک پدیده فضایی منحصر به فرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه: ایالات متحده می تواند از موقعیت اوکراین استفاده کرده و سلاح در فضا قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، آندری بلوسف، معاون هیئت روسی در کنفرانس بازنگری NPT به خبرنگاران گفت: ایالات متحده می تواند از وضعیت اوکراین برای اجرای برنامه های خود در حوزه فضایی نظامی استفاده کند که ممکن است شامل استقرار تسلیحات در فضا باشد.
به گفته وی، ارتباط دادن مستقیم خطرات استقرار تسلیحات در فضا با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین درست نیست.
با این حال، واقعیت این است که ایالات متحده و متحدانش از نقشه اوکراین به عنوان یک استدلال اضافی برای اجرای برنامه های نظامی خود نه تنها در زمین، دریا و هوا، بلکه در فضا استفاده خواهند کرد. بنابراین نمی توان رد کرد که تنش نظامی بین روسیه و اوکراین بهانه ای برای اجرای عملی سریعتر این طرح ها باشد.
وی افزود: همانطور که این دیپلمات خاطرنشان کرد، این واقعیت که آمریکایی ها و متحدان آنها قاطعانه از گفتگو با فدراسیون روسیه در مورد هرگونه توافق نامه الزام آور قانونی برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا برای تقریباً 15 سال خودداری کردند، خود گویای آن است. این بدان معناست که آنها در ابتدا قصد نداشتند تعهداتی را بپذیرند که برنامه‌های فضایی نظامی آنها را محدود کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала