رسانه‌ها: غرب تصمیم گرفته با روش قدیمی با روسیه مبارزه کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه‌ها: غرب تصمیم گرفته با روش قدیمی با روسیه مبارزه کند
رسانه‌ها: غرب تصمیم گرفته با روش قدیمی با روسیه مبارزه کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
وال استریت ژورنال: غرب قصد دارد با کمک بازیابی مفهوم "ریملند" با روسیه و چین بجنگد.
به گزارش اسپوتنیک، میشل گورفینکل برای وال استریت ژورنال می نویسد که غرب قصد دارد با احیای مفهوم "ریملند" که به پیروزی در دو نبرد جهانی و جنگ سرد کمک کرد، با روسیه و چین مبارزه کند.
در این مقاله آمده است: کمان همکاری های استراتژیک مورد حمایت ایالات متحده اکنون از غرب تا شرق اوراسیا امتداد دارد و یک "ریملند" اقیانوسی دفاعی را تشکیل می دهد که با قدرت های قاره ای اوراسیا، چین و روسیه مقابله می کند.
به گفته نویسنده، توسعه این مفهوم استراتژیک جدید از غرب در طول سفر خاورمیانه ای جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آشکار شد. این امر به ویژه در 14 جولای در نشست آنلاین گروه چهارجانبه I2U2 (نخست وزیر اسرائیل یایر لاپید، نخست وزیر هند نارندرا مودی، رئیس جمهور امارات متحده عربی محمد بن زاید و بایدن) قابل توجه بود. در ابتدا، گروه I2U2 برای ارتقای همکاری در مسائل اقتصادی و فناوری تشکیل شد، اما جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن، بعداً I2U2 را با "یک گفت‌وگوی امنیتی چهارجانبه، که یک اتحاد هند و اقیانوس آرام در ابتدای راه را یادآور نشان می دهد که شامل ایالات متحده نیز می‌شود، مقایسه کرد. در این مطلب یادآور شد که که در این اتحاد آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند قرار می گیرند .
ریملند یک مفهوم ژئوپلیتیکی است که توسط دانشمند علوم سیاسی آمریکایی نیکلاس اسپیکمن در سال 1940 در جغرافیای صلح معرفی شد.
او نوشت: "هرکسی که ریملند را کنترل می کند، بر اوراسیا حکومت می کند. به نظر وی، امپراتوری های قاره ای، از جمله اتحاد جماهیر شوروی و اتحاد بین مسکو و پکن، می توانند قوس تحت کنترل آمریکا را که از سواحل اروپا (اروپا غربی و مدیترانه) تا خاورمیانه (جهان عرب-ترکی-فارس) به سرزمین موسمی (آسیای جنوبی و شرقی) می رود را متوقف و مهار کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала