ماجرای براده‌های آهن در بسته زعفران چه بود؟ +ویدئو، عکس

© Photo / Pixabayسارقان یک جعبه بزرگ زعفران را در لندن دزدیدند + عکس
سارقان یک جعبه بزرگ زعفران را در لندن دزدیدند + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
استفاده از براده‌ آهن برای افزایش وزن بسته‌های زعفران در برندهای معتبر کذب است.
به گزارش اسپوتنیک، در هفته‌ی گذشته ویدئویی در صفحات اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد در بسته زعفران برای سنگین‌تر شدن وزن آن، براده‌های آهن ریخته شده‌ و این موضوع مورد بحث و تبادل نظر کاربران شد و با بازنشر بیشتر این ویدئو و ابراز نگرانی جمعی از کاربران، عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران به آن واکنش نشان داد و توضیحاتی ارائه داد.
علی حسینی، عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران در این رابطه عنوان کرد: «تقلب در زعفران فقط با براده آهن نیست بلکه ممکن است از سنگ، گیاهان رنگ‌شده، خاک و... نیز استفاده شود. به عبارت دیگر هر چیزی که منشاء غیر زعفران داشته باشد، تقلب محسوب می‌شود.»
وی ادامه توضیح داد: «فیلمی که اخیرا پخش شده اقدامی حساب شده برای تخریب خوشنامی یک برند زعفران است و افرادی که این ویدئوها را درست می‌کنند، قصد تخریب برندهای زعفران را دارند و به نوعی دشمن کشاورزان هستند، زیرا با این کار زحمت کشاورزان هم زیر سوال می‌رود.»
حسینی اضافه کرد: «۱۰ سال است که می‌گوییم شناسنامه‌دار کردن زعفران جلوی تقلب در این بخش را می‌گیرد، زیرا زعفران از نقطه تولید در مزرعه قابل رهگیری خواهد بود و دیگر اینکه با این اقدام دولت می‌تواند بداند دقیقا چقدر زعفران در کشور کشت شده است. ولی متاسفانه فقط در این راستا حرف و شعار شنیدیم و اقدامی انجام نشده است. و باید توجه کنیم که دیگر در عرصه تولید زعفران در دنیا تنها نیستیم و کشورهای بسیاری در حال رقابت با ما هستند و به همین منظور باید خیلی با برنامه‌تر و دقیق‌تر عمل کنیم.»
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала