سفیر روسیه اتهامات علیه مسکو در رابطه با بحران غذایی در جهان را رد کرد

© Sputnik / Alexey Agarishev /  مراجعه به بانک تصاویر آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا، تلاش مقامات آمریکایی برای مقصر دانستن روسیه برای بحران جهانی غذا را "پوچ و مزخرف" خواند و تحریم های غرب را یکی از دلایل واقعی آن دانست.
به گزارش اسپوتنیک، او در مورد اظهارات اخیر سامانتا پاور، رئیس آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) در مورد این موضوع گفت: "تلاش‌ها برای واگذاری همه مسئولیت‌ها به روسیه پوچ و مزخرف است".
آنتونوف کمبود محصولات کشاورزی را با ترکیبی از عوامل متعددی از جمله تحریم های غرب که مانع صادرات روسیه می شود، توضیح داد.
او گفت "اینها پیامدهای بیماری همه گیر، وقفه در زنجیره تامین، تورم، شهرنشینی شتابان، خستگی انباشته شده خاک و تغییرات آب و هوایی است. مجموعه ای از تحریم های غیرقانونی علیه روسیه جای جداگانه ای در این مجموعه اشغال کرده است. محدودیت ها عمدا چنان طراحی شده که شرکت های خارجی را گیج و ارعاب کرده و تا آنجا که ممکن است همکاری آنها با شرکت های روسی را پیچیده کند.
آنتونوف گفت که ادعاها درباره گناهکاری روسیه "دروغ های زیادی" در غیاب "تحلیل و درک صحیح از وضعیت" است.
او پیشنهاد کرد که واشنگتن نمی تواند "با عدم حضور خود در بین شرکت کنندگان در طرح چهارجانبه برای حمل و نقل ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین در 22 ژوئیه کنار بیاید." سفیر روسیه از ازسرگیری حمل و نقل محصولات کشاورزی از طریق دریای سیاه استقبال و ابراز امیدواری کرد که اوکراین و "هدایت کنندگان آن در غرب" تلاشی برای تضعیف این روند نکنند.
سه کشتی حامل غلات اوکراین را ترک می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
سه کشتی حامل غلات اوکراین را ترک می کنند
او گفت: "آنها وقتی نوبت به اولویت دادن به منابع برای کشورهای در حال توسعه گرسنه می‌شود، خود را "مقدس" جلوه نمی دهند . از این گذشته، تا آنجا که ما می‌دانیم، دو کشتی از هر سه کشتی باری که امروز صبح بندرهای اوکراین را ترک کرده‌اند، به سمت اروپا می‌روند."
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه 22 ژوئیه در استانبول دو سند مرتبط را برای رسیدگی به مشکلات عرضه مواد غذایی و کود به بازارهای جهانی امضا کرد. این اسناد یک بسته واحد هستند. یادداشت اول، تعهد سازمان ملل را برای حذف محدودیت‌های مختلف بر صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی را می‌پذیرد. الگوریتم دوم برای صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین تعریف می شود. سند دوم مبتنی بر الگوریتم پیشنهادی روسیه است که بر اساس آن یک کریدور بشردوستانه دریایی برای خروج امن کشتی‌های تجاری از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین و بازگشت آنها ایجاد می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала