روسیه از آمریکا خواست در استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد پیشدستی نکند

© Photo / United States Department of Defenseروسیه از آمریکا خواست در استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد پیشدستی نکند
روسیه از آمریکا خواست در استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد پیشدستی نکند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
آندری بلواوسوف، معاون نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو، در کنفرانس بررسی معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای (NPT) اعلام کرد روسیه از ایالات متحده آمریکا و متحدانش خواسته است در استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد پیشدستی نکنند.
به گزارش اسپوتنیک، وی یادآور شد که مسکو قبلاً تعهدی یکجانبه به عهده گرفته بود که اسلحه‌های مشمول معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه برد(INF) را در مناطقی که سلاح‌های مشابه ساخت آمریکا در آنجا مستقر نمی‌شوند، قرار ندهد.
این دیپلمات روس گفت: "به منظور جلوگیری از یک مسابقه تسلیحاتی فاجعه‌بار جدید هسته‌ای... ما از ایالات متحده و متحدانش می‌خواهیم که تعهدات مشابهی را بر عهده خود بگیرند".
روسیه از کشورهای غیرمتعهد خواست تا معاهده منع آزمایش های هسته ای را امضا کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
روسیه از کشورهای غیرمتعهد خواست تا معاهده منع آزمایش های هسته ای را امضا کنند
در ماه آوریل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از رد پیشنهاد مسکو برای توقف متقابل استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد از سوی غرب خبر داد.
وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود که روسیه از قصد آمریکا برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه نگران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала