آخرین وضعیت در بازار جهانی نفت: قیمت ها اندکی افزایش یافت

CC0 / Pixabay / استخراج نفت
 استخراج نفت   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۹ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۹۴.۵۱ دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، قیمت نفت در جهان اندکی افزایش یافت و از پایین‌ترین سطح خود از فوریه تاکنون صعود کرد، گفته شده علت این افزایش قیمت نیز نگرانی‌هایی است که درباره کمبود عرضه و کاهش پیش‌بینی شده تقاضا برای سوخت حرکت می‌کند.
بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۹ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۹۴.۵۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۲۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۸.۸۱ دلار در هر بشکه رسید.
کارشناسان: ایران و روسیه بزرگترین صادرکنندگان نفت به چین و هند می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
کارشناسان: ایران و روسیه بزرگترین صادرکنندگان نفت به چین و هند می شوند
قیمت‌ها در این هفته به دلیل نگرانی بازار در مورد تأثیر تورم بر رشد اقتصادی و تقاضا تحت فشار قرار گرفتند، اما نشانه‌هایی از عرضه محدود قیمت‌ها را ثابت نگه داشت.
گروه اوپک پلاس در این هفته موافقت کرد تولید نفت هدف خود را در ماه سپتامبر ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، اما بر اساس داده‌های اوپک، این یکی از کوچک‌ترین افزایش‌ها از زمان معرفی چنین سهمیه‌هایی در سال ۱۹۸۲ است.
انتظار می‌رود با نزدیک شدن به فصل زمستان، نگرانی‌ها در مورد عرضه تشدید شود، زیرا تحریم‌های اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا در تاریخ ۵ دسامبر اجرایی می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала