لاوروف: روسیه آماده گفتگوی مبادله زندانیان با امریکا است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه آماده گفتگوی مبادله زندانیان با امریکا است
لاوروف: روسیه آماده گفتگوی مبادله زندانیان با امریکا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
اشتراک
روسیه و ایالات متحده روز جمعه اعلام کردند که آماده مذاکره در مورد مبادله زندانیان هستند، یک روز پس از آن که دادگاه روسیه ستاره بسکتبال را به جرم مواد مخدر به ۹ سال زندان محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، پرونده گرینر ستاره بسکتبال , دارنده دو مدال طلای المپیک و ستاره اتحادیه ملی بسکتبال زنان (WNBA)، پس از اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، او را در یک گرداب ژئوپلیتیک فرو برد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، قبلاً در مورد کانال دیپلماتیکی که باید برای گفتگو درباره تبادلات احتمالی زندانیان استفاده شود، توافق کرده بودند.
لاوروف در جریان سفر خود به کامبوج گفت: ما آماده گفتگو در این زمینه هستیم، اما در چارچوب کانالی که روسای جمهور پوتین و بایدن روی آن توافق کردند. اگر آمریکایی ها تصمیم بگیرند یک بار دیگر به دیپلماسی عمومی متوسل شوند، این کار آنهاست و حتی می گویم مشکل آنهاست.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت واشنگتن آماده است تا از طریق کانال های دیپلماتیک با مسکو تعامل کند.
وی افزود: محکومیت گرینر بازداشت نادرست او توسط روسیه را برجسته می‌کند و بی‌عدالتی را که در حق او انجام شده بود تشدید می‌کند.
کرملین پیش از این به ایالات متحده درباره روی آوردن به "دیپلماسی مگافون" در مورد گرینر هشدار داده بود و گفت که این فقط می تواند تلاش ها برای تضمین یک مبادله بالقوه را از مسیر خارج کند.
حکم گرینر - که بایدن آن را "غیرقابل قبول" خواند، می‌تواند راه را برای مبادله زندانیان که شامل این ورزشکار ۳۱ ساله و یک دلال اسلحه روسی در حال گذراندن ۲۵ سال زندان در ایالات متحده می‌شود، هموار کند.
ایالات متحده قبلاً آنچه بلینکن آن را "پیشنهاد قابل توجه" می نامید برای تضمین آزادی آمریکایی های بازداشت شده در روسیه از جمله گرینر و تفنگدار سابق پل ویلان ارائه کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала