سه کشتی حامل غلات اوکراین را ترک می کنند

© Sputnik / Burcu Okutanسه کشتی حامل غلات اوکراین را ترک می کنند
سه کشتی حامل غلات اوکراین را ترک می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه و شاهدان رویترز گفتند که سه کشتی بارگیری شده با غلات روز جمعه بنادر اوکراین را بر اساس یک قرارداد عبور ایمن منعقد شده ترک کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، اولین کشتی غلات که از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه از یک بندر اوکراینی حرکت کرد، روز دوشنبه اودسا را ترک کرد.
الکساندر کوباکوف وزیر زیرساخت اوکراین پس از حرکت کشتی ها در فیس بوک گفت: ما انتظار داریم که تضمین های امنیتی شرکای ما از سازمان ملل و ترکیه به کار خود ادامه دهند و صادرات مواد غذایی از بنادر ما برای همه فعالان بازار پایدار و قابل پیش بینی شود.
در یک پیشرفت دیپلماتیک نادر در جنگ پنج ماهه، پس از هشدار سازمان ملل متحد در مورد قحطی ناشی از توقف محموله‌های غلات اوکراین، سازمان ملل و ترکیه میانجی‌گری کردند تا یک معامله امن بین مسکو و کی‌یف برقرار کنند.
بازرسی از کشتی حامل غلات ریزونی توسط نمایندگان مرکز هماهنگی مشترک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
بازرسی کشتی حامل غلات رازونی آغاز شد + ویدئو
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح روسیه تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
اوکراین و روسیه حدود یک سوم گندم جهانی را تولید می کنند و روسیه تامین کننده اصلی انرژی اروپا است.
روز جمعه، دو کشتی غلات از چورنامورسک و یکی از اودسا با مجموع حدود ۵۸۰۰۰ تن ذرت حرکت کردند.وزارت دفاع ترکیه در توییتر اعلام کرد "ناویستار" با پرچم پاناما که حامل ۳۳۰۰۰ تن ذرت به مقصد ایرلند بود، از اودسا حرکت کرد. کشتی "روژن" با پرچم مالت، حامل ۱۳۰۰۰ تن ذرت، از بندر چورنامورسک به مقصد بریتانیا حرکت کرد. کشتی "پولارنت" با پرچم ترکیه، حامل ۱۲۰۰۰ تن ذرت، از چورنامورسک به سمت بندر کاراسو ترکیه در دریای سیاه حرکت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала