- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اختلاف بین زلنسکی و شهرداران شهرهای بزرگ اوکراین

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office Президент Украины Владимир Зеленский присутствует на совещании с военными
Президент Украины Владимир Зеленский присутствует на совещании с военными  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
اشتراک
نشریه آمریکایی واشنگتن پست می نویسد در اوکراین، اختلافات سیاسی بین مقامات مرکزی و منطقه ای بالا می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در واشنگتن پست گفته می شود: شهرداران شهرهای بزرگ، به ویژه دنیپرو، بر این باورند که حکومت کی یف به رهبری ولودیمیر زلنسکی و دولت او، مناطق را از صحنه به عقب می راند تا کنترل میلیاردها دلار کمک بین‌المللی را حفظ کرده و مخالفان سیاسی احتمالی را تضعیف کند.
علاوه بر این در این مقاله اضافه می شود: "نگرانی فزاینده‌ای وجود دارد که دفتر زلنسکی آماده کنار گذاشتن وعده‌ها و برنامه‌های <...> تمرکززدایی قدرت است". سیاستمداران منطقه ای همچنین از ایجاد ادارات نظامی ناراضی هستند که اختیارات آنها به میزان قابل توجهی از حقوق و امکانات مقامات غیرنظامی فراتر رفته است.
 عفو بین الملل اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
عفو بین الملل، اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد
پیش از این اطلاع حاصل شهده بود که تناقضات داخلی سرویس امنیتی اوکراین را نیز از هم می پاشد. سخنگوی سازمان های نظامی روسیه با استناد به داده های دریافتی از افسران سرویس امنیتی اوکراین گفت، این سازمان بین کارمندانی که از سرزمین های آزاد شده توسط روسیه گریخته اند و کسانی که به ویژه برای "پاکسازی صفوف" دفاع کرده و همکاران خود را به خاطر از دست دادن آرشیوهای مخفی و رو اوردن زیردستان خود به مسکو سرزنش می کنند، تقسیم می شود.
روسیه از 24 فوریه عملیات نظامی خود را برای آزادسازی دونباس آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند."
به گفته وزارت دفاع، ارتش روسیه در حال حاضر وظایف اصلی مرحله اول عملیات خود را انجام داده و پتانسیل رزمی نیروهای مسلح اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. نیروهای روسیه و متحدان به طور کامل نیروهای مسلح اوکراین را از قلمرو جمهوری خلق لوهانسک بیرون راندند. در جمهوری خلق دونتسک، ولنوواخا، یک مرکز منطقه ای مهم استراتژیک در جنوب دونتسک، ماریوپل، بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف و سویاتوگورسک آزاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала