پیامک جعلی با هدف کلاهبرداری از شهروندان +ویدئو، عکس

© Fotolia / Andrey PopovХакер за компьютерами
Хакер за компьютерами - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
اشتراک
توصیه‌های ساده‌ای که شما را از خطر کلاهبرداری ایمن می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، کلاهبرداران در جدیدترین روش، برای خالی کردن حساب بانکی افراد یک پیام به تلفن همراه و یا به اکانت در صفحات اجتماعی ارسال می‌کنند تا به این وسیله حس کنجکاوی و نگرانی افراد را برانگیزند و با هدایت فرد به سایت‌های جعلی با نصب یک نرم‌افزار روی گوشی، پیامک بانکی فرد را تحت کنترل بگیرند و حساب بانکی آنها خالی کنند.
اما در صورت جدی گرفتن چند توصیه ساده می‌توان از طعمه شدن چنین کلاهبرداری‌هایی در امان ماند. ابتدا اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند ‌‌هیچ سازمان و نهاد دولتی در ایران با شماره شخصی برای افراد پیامک ارسال نمی‌کند. (پیامک‌هایی با موضوع سامانه ثنا، یارانه و...).
و اینکه بسیار پیش می‌آید دقیقا زمانی که فرد منتظر یک پیامک است پیامک کلاهبرداری به دست او می‌رسد. مثلا بعد از ثبت شکایت، روز بعد پیامک جعلی به اسم سامانه ثنا برای او ارسال می‌شود. هنگام نصب اپلیکیشن به دسترسی‌های اپلیکیشن مخصوصا دسترسی پیامک آن برنامه توجه کنید و روی این دسترسی بسیار حساس باشید، چراکه با نصب اپلیکیشن کلاهبردار، ممکن است از خط شما برای ۲۵۰ نفر دیگر پیامک کلاهبرداری را ارسال کند. نکته دیگر اینکه هنگام ورود به درگاه بانکی حتما به shaparak‌‌.‌ir دقت کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала