زمین با سرعت بیشتری شروع به چرخش کرده

CC0 / Pixabay / زمین با سرعت بیشتری شروع به چرخش کرده
زمین با سرعت بیشتری شروع به چرخش کرده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
اشتراک
این دلیل کوتاه ترین روز تاریخ بود؛ دانشمندان روزی را ۱.۵۹ میلی ثانیه کوتاهتر از هر روز دیگر روی زمین محاسبه کردند. ما با موفقیت از آن عبور کردیم. اما در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد؟
به گزارش اسپوتنیک، این روز کوتاه ۲۹ ژوئن است. ScienceAlert می نویسد: سیاره ما یک چرخش کامل به دور محور خود ۱.۵۹ میلی ثانیه سریعتر از قبل انجام داده است.
در دهه های اخیر، سرعت زمین کمی کند شده است و باعث طولانی شدن روزها شده است. دانشمندان این اختلاف زمانی را در میلی ثانیه اندازه گیری می کنند، بنابراین نمی توان آن را در زندگی روزمره احساس کرد.
اکنون روند تا حدودی در حال تغییر است: روزها طولانی تر نمی شوند، بلکه کوتاه تر می شوند. این بدان معنی است که زمین سریعتر و سریعتر می چرخد. دانشمندان نتوانستند پاسخ روشنی در مورد دلایل این رفتار سیاره بدهند.
این البته عجیب است. واضح است که چیزی تغییر کرده است و به گونه ای تغییر کرده است که ما از زمان ظهور نجوم رادیویی دقیق در دهه ۱۹۷۰ شاهد آن نبوده ایم.
اگر این سیاره به شتاب خود ادامه دهد، این می تواند به اولین کسر یک ثانیه از یک ساعت اتمی منجر شود.
ساعت اتمی چیست؟
این نام وسیله ای برای اندازه گیری زمان است که در آن نوسانات مرتبط با فرآیندهای رخ داده در سطح اتم ها یا مولکول ها نقش مهمی ایفا می کنند. بدون ساعت اتمی، ناوبری مدرن غیرممکن خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала