ترکیه حل مناقشه در اوکراین بدون روسیه را ناممکن دانست

CC BY 2.0 / DVIDSHUB / Sgt. Christopher Gaylordروسیه: آمریکا در تلاش است تا به هر قیمتی درگیری در اوکراین را طولانی کند
روسیه: آمریکا در تلاش است تا به هر قیمتی درگیری در اوکراین را طولانی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
اشتراک
ترکیه: حل مناقشه در اوکراین بدون مشارکت روسیه غیرممکن است.
به گزارش اسپوتنیک، فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت که جامعه بین المللی نمی تواند با نادیده گرفتن روسیه به درگیری در اوکراین پایان دهد.
وی خاطرنشان کرد که ترکیه از روابط خود با روسیه و اوکراین برای دستیابی به یک راه حل قابل قبول دوجانبه استفاده می کند. به گفته وی "حقیقت این است که برخی از دوستان ما نمی خواهند جنگ تمام شود، اشک تمساح می ریزند".
رویترز به نقل از آلتون گفت: "جامعه بین المللی نمی تواند با نادیده گرفتن روسیه به جنگ در اوکراین پایان دهد. دیپلماسی و صلح باید حاکم شود."
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتاریزه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را به پایان رسانده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала