افشای اسناد دادگاه مبنی بر حذف پیام‌ های تلفن های مقامات توسط پنتاگون

CC0 / Pixabay / افشای اسناد دادگاه مبنی بر حذف پیام‌ های تلفن های مقامات توسط پنتاگون
افشای اسناد دادگاه مبنی بر حذف پیام‌ های تلفن های مقامات توسط پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
اشتراک
اسناد دادگاه فاش می‌کند که پنتاگون در ۶ ژانویه پیام‌ های تلفن‌های متعلق به ژنرال‌ های ارشد نظامی را پاک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، اخباری مبنی بر عدم امکان یافتن پیام‌ های بین ژنرال‌ های سطح بالا در حالی منتشر می‌شود که دموکرات‌ ها می‌خواهند حذف پیام‌ ها از تلفن‌ های تعدادی از مقامات با نفوذ دولت ترامپ را به عنوان توطئه‌ای به رهبری رئیس‌ جمهور سابق نشان دهند – اما وزارت دادگستری می‌گوید: این یک تمرین استاندارد است.
پرونده‌ های دادگاهی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد پیام‌ های متنی رد و بدل شده بین ژنرال‌ های ارشد ارتش ایالات متحده در جریان شورش کنگره در ۶ ژانویه توسط وزارت دفاع پاک شده است.
اسناد دادگاه نشان می دهد که پنتاگون تلفن های مقامات سابق دولت ترامپ از جمله کریس میلر وزیر دفاع سابق، رایان مک کارتی وزیر سابق ارتش و کاشیاپ پاتل رئیس سابق ستاد میلر، را پس از استعفای آنها در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ پاک کرده است.
وکلای وزارت دادگستری می گویند که چنین چرخشی از وقایع طبیعی است و یک کارمند دولتی پس از ترک شغل خود به طور کلی "تلفن دولتی را تحویل می دهد و تلفن پاک می شود".
آنها می‌گویند: اگرچه ممکن است پیام‌های متنی خاصی در سیستم‌ های ثبت دیگر مانند ایمیل ذخیره شوند، پیام‌های بین کارمندان سابق وزارت دفاع حفظ نشده و بنابراین نمی‌توان آنها را جستجو کرد.
با این وجود، هدر سایر مدیر امریکن اووِرسایت، گروهی که مسئول درخواست قانون آزادی اطلاعات است که این اطلاعات را کشف کرده است، از مریک گارلند، دادستان کل آمریکا خواست تا یک "تحقیق بین سازمانی" در مورد آنچه آنها به عنوان "تخریب احتمالی اطلاعات سوابق فدرال" توصیف می کنند، آغاز کند.
گزارش شده است که پیام های متنی ارسال و دریافت شده توسط مقامات ارشد وزارت امنیت داخلی (DHS) مانند وزیر موقت امنیت داخلی چاد ولف، معاون موقت وزیر کن کوچینلی و معاون وزیر موقت مدیریت راندولف دی. "تکس" آلن هفته گذشته نیز ناپدید شده اند.
ایمیل‌های منتشر شده توسط قانون‌گذاران در کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا در این هفته نشان می‌دهد که DHS از تلاش‌های خود برای بازیابی پیام‌های گمشده از ماموران سرویس مخفی که در حوادث ۶ ژانویه دخیل بودند نیز دست کشیده است.
حفظ ارتباطات دولتی یک موضوع دیرینه در واشنگتن بوده است. در سال ۲۰۱۶، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بارها هیلاری کلینتون نامزد دموکرات، را به دلیل حذف بیش از ۳۳۰۰۰ ایمیل از یک سرور خصوصی که به عنوان وزیر امور خارجه در زمان باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا استفاده می کرد، مورد انتقاد قرار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала