واکنش چین به سفر پلوسی به تایوان

© AP Photo / Chiang Ying-yingСторонники держат транспарант у отеля, где должна остановиться спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси, Тайбэй, Тайвань
Сторонники держат транспарант у отеля, где должна остановиться спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси, Тайбэй, Тайвань - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
اشتراک
سوث چاینا مورنینگ پست گزارش داد: چین پس از دیدار پلوسی از تایوان بیشتر از خود "قدرت" نشان خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه چینی سوث چاینا مورنینگ پست می نویسد: چین پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، بیش از پیش نسبت به هنجارهای غیررسمی که تاکنون توانسته صلح با تایوان را حفظ کند، بی اعتنایی بیشتری نشان خواهد داد.
این نشریه چینی در ادامه افزود: ما در مورد به اصطلاح "خط میانه" در تنگه تایوان - منطقه شناسایی دفاع هوایی جزیره و منطقه اقتصادی انحصاری دریایی صحبت می کنیم. هر دو طرف به آن احترام گذاشتند، اما با توجه به سفر پلوسی به تایوان، این احتمال وجود دارد که هواپیماهای نظامی چینی بیشتری از مرز عبور کرده و مدت بیشتری در سمت تایوان به عنوان "نمایش قدرت و نارضایتی" بمانند.
ساوت چاینا مورنینگ پست خلاصه می کند که پکن رسماً به تدریج "خط میانه" را بیشتر و بیشتر نادیده می گیرد و عملاً آن را به خطی ناموجود تبدیل می کند.
سفر پلوسی اولین دیدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سال ۱۹۹۷ بود. دولت ایالات متحده که توسط رئیس جمهور چین هشدار داده بود "بازی با آتش خطر سوختن را دارد" به پکن از پایبندی خود به سیاست "چین واحد" اطمینان داد، اما از این دیدار فاصله گرفت و گفت که رئیس مجلس تصمیمات خود را می گیرد.
چین این جزیره را استان خود می‌داند و همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایپه و مقامات فعلی به‌ویژه مقامات عالی رتبه یا ارتش کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد مخالف است.
چین قبلاً گفته است که در صورت سفر پلوسی به تایوان، اقدام قاطعی برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی انجام خواهد داد.
به گفته ژانگ جون نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان ملل، "تایوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است" و موضوع تمامیت ارضی "خط قرمز" است. وزارت خارجه روسیه نیز سفر پلوسی را تحریک آمیز خواند.
علاوه بر این، رزمایش های ارتش آزادی بخش خلق چین در آب های اطراف تایوان آغاز شد و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. همچنین بر اساس اعلام وزارت دفاع تایوان، بیش از ۲۰ فروند هواپیمای نظامی چینی وارد منطقه تحت پوشش پدافند هوایی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала