ماجرای هدیه فرش طلا به رئیس‌جمهور روسیه چه بود؟ +ویدئو

© Sputnik / Arina Topolevaперсидские ковры на базаре, Шираз, Иран
персидские ковры на базаре, Шираз, Иран - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
اشتراک
رئیس مرکز ملی فرش ایران در واکنش به برخی ادعاها درباره اهدای فرش بافت شده از طلا به رئیس‌جمهور روسیه پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۹ تیر ماه به منظور شرکت در هفتمین "اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه" وارد تهران شد. و هفتمین "اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه" با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سالن اجلاس سران برگزار شد.
ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس سران آستانه با ابراهیم رئیسی از نمایشگاه فرش دستباف ایرانی بازدید کرده است و حواشی زیادی پیرامون اهدای بافت شده از طلا به رئیس جمهور روسیه از سوی کاربران ایرانی در فضای مجازی ایجاد شد که روز سه شنبه ۱۱ مردادماه رئیس مرکز ملی فرش ایران در واکنش به برخی از این ادعاها توضیحاتی ارائه داد.
فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران در این رابطه گفت: «مرکز ملی فرش هیچ فرشی ندارد که هدیه دهد. مسئولیت این مرکز فقط سیاستگذاری و حمایت است؛ ضمن اینکه فرشی که از طلا بافته شده‌ باشد، قابل تا شدن نیست. و جالب است که این حاشیه‌ای که برای این نمایشگاه ایجاد شد، موجب رونق صادرات فرش شد.»
وی همچنین عنوان کرد: «با حمایت دولت‌ سیزدهم تاکنون پنج نمایشگاه برای روسای‌جمهور کشورهای مختلف برگزار کرده‌ایم. در همه نمایشگاه‌ها بخش خصوصی از استان‌های مختلف شرکت کرده‌اند و محصولات خود را به نمایش گذاشتند.»
کاربران نظرات متفاوتی عنوان می‌کنند. برخی معتقدند اهدای چنین هدایایی یعنی هزینه کردن از جیب مردم و بیت المال. اما گروه دیگری از کاربران عنوان می‌کنند تا بوده همین بوده و رسم هدیه دادن بسیار خوب و پسندیده است و اگر از سوی کشور ایران چنین فرشی نیز اهدا شده باشد این موضوع باید سبب خوشحالی مردم باشد نه اینکه نسبت به آن واکنش منفی نشان داده شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала