قطع درختان جنگلی به بهانه عزاداری +ویدئو

© Photo / Puzzlewoodجنگل Puzzlewood در بریتانیا
جنگل Puzzlewood در بریتانیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
اشتراک
متخلفانی که به بهانه عزاداری حدود ۳ نیسان چوب درختان جنگلی را قطع کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، مدت‌هاست که در ایران خبرهای زیادی از قطع پنهانی درختان در نقاط مختلف این کشور منتشر می‌شود که از سوی پلیس نیز به طور جدی با آنها برخورد می‌شود. اما یکی از جدیدترین خبرها در این رابطه، قطع درختان در به بهانه عزداری می‌باشد که خبرهای پیرامون آن در فضای مجازی منتشر شده است و انتقادات کاربران را نیز به همراه داشته است.
رمضان راعی سنامی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ساری در این رابطه گفت: «طبق قانون طرح تنفس جنگل تامین هرگونه هیزم و چوب از جنگل برای مصارف روستاییان ممنوع است که این موضوع به صورت کتبی به مجریان طرح‌های جنگلداری و بخشداری‌ها اعلام شده است. اما تعدادی از افراد در منطقه روستای ایلال کیاسر ۲۰ روز قبل برای برگزاری مراسم عزاداری درخواست تهیه چوب و هیزم از جنگل را داشتند که این اداره با این درخواست مخالفت کرده بود.»
راعی گفت: «مخالفت این اداره و اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری به صورت مکتوب به آن‌ها ارائه شده بود اما این افراد با وجود مخالفت‌ها با اصرار و پافشاری در روز پنج شنبه ۶ مرداد از جنگل‌های منطقه ایلال چوب تهیه کرده بودند. همچنین بعد از گزارش این تخلف شخصا به همراه ماموران منابع طبیعی به منطقه رفتیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد این افراد حدود ۹ استر چوب جنگلی را قطع کرده بودند.»
راعی گفت: «چوب‌های قطع شده سرشاخه‌های درختان ریشه کن شده و افتاده بود اما به دلیل تخلف از قانون برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل و به دادگاه کیاسر ارسال شده است و علاوه بر این، چوب‌های دپو شده نیز ضبط شده است.»
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала