الکاظمی خواستار گفتگوی ملّی برای حل بحران عراق شد

CC BY 2.5 / The Media Office of the Prime Minister of Iraq / Mustafa al-Kadhimiالکاظمی خواستار گفتگوی ملّی برای حل بحران عراق شد
الکاظمی خواستار گفتگوی ملّی برای حل بحران عراق شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2022
اشتراک
نخست وزیر عراق گفت: عراق با بحران سیاسی بزرگی مواجه است و از تمام طرف ها می خواهم بر سر میز مذاکره به منظور حل بحران کنونی بنشینند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه السومریه، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، اظهار داشت: عراق عزیز ما با بحران سیاسی بزرگی مواجه است.
نخست وزیر عراق در عین حال تمام طرف‌ها را به نشستن بر سر میز مذاکره ملی دعوت کرد و از تظاهرکنندگان خواست با نیروهای امنیتی همکاری کنند و با تخلیه نهادهای دولتی احترام آنها را حفظ نمایند.
در بیانیه الکاظمی آمده است: عراق گرانقدر ما با بحران سیاسی بزرگی مواجه است که در صورت عدم دخالت عقلا، خدایی نکرده عواقب وخیمی درپی دارد. ما در حالی که تمام اقدامات و تدابیر لازم را برای ساماندهی اوضاع و حفظ امنیت و جلوگیری از پایمال شدن خون عراقی‌ها اتخاذ کردیم تمام طرف‌ها را به آرام سازی و کاهش تنش‌ها در جهت آغاز راهکاری بر اساس مبانی ملی دعوت می‌کنیم.
وی در عین حال تمام طرف‌ها را به عدم طرح اتهامات و دشمنی و نفرت پراکنی بین برادران در یک کشور واحد دعوت کرد و خواست که به منظور دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران کنونی بر سر میز مذاکره بنشینند.
الکاظمی خاطرنشان کرد: من به برادران تظاهرکننده می گویم که پیام شما واضح است و پایبندی شما به آرامش و نظم قابل تقدیر است. هم اکنون زمان بررسی سازوکارهای ایجاد طرح اصلاحات که مورد اتفاق گروه‌های ملی مختلف باشد فرا رسیده است.
نخست وزیر عراق ادامه داد: من یقین دارم که در عراق به قدر کافی عقلانیت و شجاعت برای پیروی از طرح ملی که موجب برون رفت کشور از بحران کنونی شود، وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала