چهار فروند جنگنده چینی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شدند

Shenyang J-11 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2022
اشتراک
چهار جنگنده J-16 ارتش چین وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شدند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، چهار فروند جنگنده J-16 ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) روز دوشنبه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند.
این وزارتخانه در حساب توییتر رسمی خود اعلام کرد: چهار فروند هواپیمای J-16 ارتش آزادیبخش خلق چین در تاریخ 1 اوت 2022 وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی تایوان شدند. جت های جنگنده در بحبوحه جشن های نود و پنجمین سالگرد تاسیس PLA و سفر آسیایی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند که ممکن است طی آن از تایوان بازدید کند.
Мюнхенская конференция по безопасности - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2022
انتقال ناوهای هواپیمابر آمریکا به نزدیکی تایوان به دلیل سفر پلوسی
پلوسی روز دوشنبه برای دیدار در رأس هیئتی از کنگره آمریکا به سنگاپور سفر کرده است. این هیئت که تنها نمایندگان دموکرات کنگره را تشکیل می دهد، سفر خود به کشورهای آسیایی را با سفر به سنگاپور آغاز کرد که شامل بازدید از ژاپن، کره جنوبی و مالزی نیز می شود. رسانه‌های آمریکایی پیشنهاد می‌کنند که رئیس کنگره در سفر آسیایی ممکن است به تایوان نیز سفر کند، جایی که قصد داشت در آوریل به آنجا برود، اما به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نتوانسته این برنامه را اجرا کند. خود سخنران کنگره در مورد برنامه سفر به تایوان در سفر فعلی آسیایی چیزی نگفته است. چین به شدت با سفر پلوسی به تایوان مخالف است و این گونه اقدامات را دخالت آمریکا در امور داخلی چین می داند.
در بحبوحه روابط وخیم با ایالات متحده، از جمله به دلیل مسئله تایوان، پکن به طور منظم در تنگه تایوان تمرینات و گشت زنی انجام می دهد. وزارت خارجه چین بارها آن را حساس ترین در روابط واشنگتن و پکن خوانده است.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و تایوان در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد. روابط تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала