وضعیت کنونی در مرز اداری صربستان مرکزی و کوزوو

© AP Photo / Darko Bandic حصار مرزی
 حصار مرزی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2022
اشتراک
اجازه عبور از ایست بازرسی Yarinje (خط اداری بین صربستان مرکزی و کوزوو) به خبرنگار اسپوتنیک داده نشد.
به گزارش اسپوتنیک، اجازه عبور از ایست بازرسی Yarinje (خط اداری بین صربستان مرکزی و کوزوو) به خبرنگار اسپوتنیک داده نشد. او سعی کرد از آنجا عبور کند. خبرنگار اسپوتنیک خبر داد که الان هیچکس اجازه ورود ندارد و در پاسگاه همه چیز ساکت است.
سرجان وولوویچ، رئیس شهرداری زوبین پوتوک، در رابطه با آخرین بحران به اسپوتنیک گفت: "موانع در جاده‌های شمال کوزوو و متوهیا برداشته نشده‌اند و اگرچه وضعیت در حال حاضر آرام است، اما همچنان ترس در بین مردم وجود دارد. اما نمی توان به این سوال که این موانع تا چه زمانی ادامه خواهند داشت، پاسخ یکسانی داد.
این یک تصمیم سیاسی است. مردم به ابتکار خود راه ها را مسدود کردند. دیروز، وقتی همه چیز اتفاق افتاد، در جلسه ای در راسکا (شهری در صربستان) بودم. نمی‌دانم چه چیزی به شما بگویم، جز اینکه سنگرها هنوز آنجا هستند. ترس در میان مردم هنوز وجود دارد.
ترس وجود دارد. هر سه مسیر خودرو مسدود است. نمی‌توانیم به سمت صربستان مرکزی یا کوسووسکا میتروویکا برویم. بنابراین اکنون در اینجا "گیر افتادیم". دیروز حوالی ساعت 19 صدای تیراندازی در روستای بانج شنیده شد و پلیس کوزوو در حال تیراندازی بود.
رفتار پلیس با صرب‌ها خیلی بد است. آنها نفرت خود را پنهان نمی کنند. دعوا شد، لاستیک ماشین پنچر شد و تیراندازی کردند. در مورد گزارش های تایید نشده مبنی بر زخمی شدن یک صرب در روز قبل، باید بگویم که هیچ زخمی در زوبین پوتوک وجود ندارد. من معتقدم که راه حل سیاسی برای بحران تنها راه واقعی است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала