غرب از بحران ناشی از تحریم ها علیه نفت روسیه ترسیده است

© AP Photo / Charlie Riedelتحریم نفتی
تحریم نفتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2022
اشتراک
رسانه: غرب تحریم های نفت روسیه را به دلیل خطر تشدید بحران انرژی به تعویق انداخت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فایننشل تایمز"، غرب تصمیم گرفت به دلیل نگرانی از افزایش قیمت سوخت و کاهش عرضه جهانی انرژی، از وضع تحریم های جدید برای محدود کردن فروش نفت روسیه خودداری کند.
به نوشته نشریه نامبرده: "سیاستمداران اروپایی طرح ممنوعیت مسکو از حضور در بازار بیمه "لویدز لندن" را کنار گذاشته اند و اجازه برخی سفرهای بین المللی را داده اند.
بریتانیا به ممنوعیت اعلام شده توسط اتحادیه اروپا در ژوئن در مورد بیمه دریایی برای کشتی‌های حامل نفت روسیه نپیوسته بود. اقدامات این کشور فقط با کشتی‌هایی در ارتباط است که مواد انرژی‌زا را از روسیه به بریتانیا حمل می‌کنند. در توضیح گفته شده بود که محدودیت‌های تمام‌مقیاس نگرانی‌هایی را در ایالات متحده برمی انگیزد که آن کشور مطمئن است چنین اقداماتی منجر به جهش شدید قیمت نفت و کمبود عرضه خواهد شد.
 اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
رسانه: اختلافات در اروپا می تواند به لغو تحریم نفتی روسیه منجر شود
در پایان ماه ژوئیه، بروکسل تغییراتی در محدودیت‌های شرکت‌های دولتی روسیه ایجاد کرد و نگرانی‌های خود را در مورد امنیت انرژی جهانی ابراز کرد.
کشورهای غربی همچنان به بحث در مورد اقدامات مختلف برای محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت و گاز ادامه می دهند. تا کنون این امر ممکن نبوده است، نه با تحریم نفت، از جمله توسط کل اتحادیه اروپا در حمل و نقل دریایی، و نه با امتناع داوطلبانه شرکت های خارجی. تغییر مسیر صادرات، طرح‌های عرضه جایگزین و "حق بیمه تحریم‌ها" در قیمت نفت، به روسیه اجازه می‌دهد درآمدهای بودجه‌ای را حتی به شکا "فروش با تخفیف" تأمین کند.
در این زمینه، در 28 ژوئن، کشورهای گروه جی 7 اعلام کردند که توافق کرده‌اند در صورتی که مواد خام به همان قیمت یا کمتر از قیمتی که با مشورت شرکای بین المللی مورد توافق قرار گیرد، خریداری نشوند، یک ممنوعیت جامع برای خدمات حمل و نقل نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا در سراسر جهان در نظر بگیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала