هشدار قرمز هواشناسی برای ۸ استان ایران و تکرار سیلاب های تابستانی

© Photo / IRNAهشدار قرمز هواشناسی برای ۸ استان ایران
هشدار قرمز هواشناسی برای ۸ استان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2022
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران برای ۸ استان هشدار قرمز صادر کرد و از گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی در کشور و طغیان رودخانه ها خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، سازمان هواشناسی بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری اطلاع داد: امروز و فردا در استان‌های کرمان،‌ فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب استان‌های اصفهان،‌ یزد، سمنان،‌ استان همدان، مرکزی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار،‌ وزش باد شدید،‌ رعدوبرق در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است. برای مناطقی که بارش در آنها شدت دارد هشدارهای لازم صادر شده است.
روز سه‌شنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، غرب فارس، برخی مناطق بوشهر، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک روی می‌دهد.
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل‌و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده در این مناطق هشدار قرمز صادر کرد.
آماده باش همه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هم‌وطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.
امروز همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، زنجان و همچنین در گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
روز سه‌شنبه نیز بارندگی در مناطق مذکور کاهش می‌یابد و روز چهارشنبه در نوار شمالی ایران بارش پراکنده خواهیم داشت.
سازمان هواشناسی برای روز پنجشنبه در اغلب نقاط کشور جوی پایدار را پیش بینی کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала