روسیه از پریشتینا خواست تا اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از پریشتینا خواست تا اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند
روسیه از پریشتینا خواست تا اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2022
اشتراک
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی گفت که مسکو از پریشتینا و ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا می خواهد که دست از تحریکات بردارند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو از پریشتینا و آمریکا و اتحادیه اروپا می خواهد که از اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند و به حقوق صرب ها در کوزوو احترام بگذارند.
گفتنی است، پریشتینا پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری تازه استقلال یافته کوزوو است. وضعیت بسیار دشواری در مرز اداری صربستان و استان خودمختار کوزوو و متوهیا در ارتباط با تصمیم مقامات برای ممنوعیت ورود خودروهای با شماره و اسناد صربی صادر شده در صربستان از ماه اوت ایجاد شده است.
صرب های کوزوو و متوهیا برای تظاهرات به خیابان های اصلی آمدند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2022
صرب های کوزوو و متوهیا برای تظاهرات به خیابان های اصلی آمدند
خانم ماریا زاخارووا در بیانیه ای که در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، گفت: ما از پریشتینا و ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا می خواهیم که از اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند و به حقوق صرب ها در کوزوو احترام بگذارند.
زاخارووا گفت که آخرین تحولات در کوزوو شاهدی بر شکست ماموریت میانجیگری اتحادیه اروپا است.
روز گذشته، "نیکولا سلاکوویچ"، وزیر امور خارجه صربستان، تلاش مقامات کوزوو برای لغو اسناد و پلاک‌های صادر شده توسط دولت صربستان را به عنوان تلاشی برای ایجاد جهنم برای صرب‌های ساکن در شمال کوزوو توصیف کرد.
وزارت دفاع صربستان گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اعزام نیروهای بلگراد به منطقه جدا شده را رد کرد و از ساکنان این کشور خواست که درباره درگیری‌های ادعایی بین نیروهای صرب و پلیس کوزوو اخبار دروغ منتشر نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала