حزب‌ الله تصاویری از سکوی نفتی در منطقه مورد مناقشه با اسرائیل را منتشر کرد+ویدئو

© AP Photo / Mohammed Zaatariحزب‌ الله تصاویری از سکوی نفتی در منطقه مورد مناقشه با اسرائیل را منتشر کرد+ویدئو
حزب‌ الله تصاویری از سکوی نفتی در منطقه مورد مناقشه با اسرائیل را منتشر کرد+ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2022
اشتراک
حزب‌ الله لبنان کلیپی پخش کرد که نشان می‌دهد کشتی‌ های نیروی دریایی اسرائیل در حال استخراج گاز در آب‌ های مدیترانه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، حزب‌ الله لبنان ویدئویی از پهپاد را برای رسانه‌های محلی منتشر کرد که نشان می‌دهد کشتی‌ها در میادین نفتی در منطقه دریایی مورد مناقشه در مرز اسرائیل و لبنان مشغول به گشتزنی هستند و با عبارت "به زور اسلحه" ویدئو به پایان می‌ رسد.
این ویدئو توسط شبکه تلویزیونی المنار منتشر شده و با کامنتی خارج از صفحه شروع می شود: "بازی با زمان مضر است".
این ویدئو در تاریخ ۳۰ ژوئیه، سکوی حفاری "Arendal Spirit" را با مختصات، مشخصات و فاصله آن تا سواحل لبنان و همچنین ایستگاه شناور (کشتی) نفتی "Energean power FPSO" و کشتی با امکانات حفاری مته Stenna icemax" را نشان می دهد.
در نیمه دوم ویدئویی که از پهپاد گرفته شده است، یک موشک در کادر ظاهر می شود و سپس نوشته "به زور اسلحه".
پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود که آموس هاکستین مشاور ارشد امنیت انرژی وزارت امور خارجه آمریکا، به بیروت پایتخت لبنان سفر خواهد کرد تا در مورد راه حل های بحران انرژی این کشور، از جمله تسهیل مذاکرات بین لبنان و اسرائیل بر سر مرز دریایی گفتگو کند.
در ماه ژوئیه، کارین الحرار وزیر انرژی اسرائیل با هاکستین، که میانجیگری مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی بین اسرائیل و لبنان است، ملاقات کرد.
اسرائیل در ماه ژوئن از مقامات لبنانی خواست تا مذاکرات در مورد مرزهای دریایی را تسریع کنند، میدان "کاریش" را دارایی استراتژیک خود خواند و اطمینان داد که قصد تولید گاز در منطقه مورد مناقشه را ندارد.
در اکتبر ۲۰۲۰، نمایندگان لبنان و اسرائیل در مذاکرات غیرمستقیم با میانجیگری سازمان ملل و ایالات متحده به بحث درباره اصول روند مرزبندی ادامه دادند. طرفین بر سر مواضع تعیین خط اصلی و نقطه شروع در این روند به توافق رسیدند که پس از آن روند مذاکرات مجددا متوقف شد. پس از یک وقفه شش ماهه، مذاکرات غیرمستقیم بر اساس مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع از مناطق مورد مناقشه از سر گرفته شد. با این حال، در این دیدارها، طرف لبنانی خط جدیدی را اعلام کرد که مساحت منطقه آبی مورد مناقشه را ۱۴۲۰ کیلومتر مربع افزایش می‌ دهد و بخشی از میدان کاریش اسرائیل را تصرف می‌ کند. طرف اسرائیلی نیز به نوبه خود از بحث در مورد الزامات جدید خودداری کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала