عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران: ابتکار عمل بازار نفت دست تهران- مسکو است

© Photo / IRNAمحمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی
محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
اشتراک
محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد امضای قرارداد همکاری بین دو کشور بزرگ تولید کننده انرژی، باعث می شود که تهران- مسکو ابتکار عمل در این حوزه را به دست گیرند.
به گزارش اسپوتنیک، محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد امضای تفاهم نامه نفت و گاز ایران و روسیه گفت: ایران و روسیه دو قطب مهم در تولید انرژی نفت و گاز هستند که همه کشورها نیازمند و وابسته به این بخش هستند مسلما امضای قرارداد در این بخش می‌تواند در تحولات منطقه تاثیر گذار باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: اگر پیمان استراتژیک در حوزه نفت و گاز ایران با روسیه عملیاتی شود دو کشور می‌توانند در تعیین قیمت و اعمال مدیریت بر بازار نفت جهان بالاترین نقش را داشته باشند و این موضوع به نفع دو کشور است در همین راستا هم قراردادهای خوبی با روسیه منعقد شده است.
حسین حسین زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
نماینده مجلس: همکاری‌های ایران و روسیه می‌تواند تولید نفت و گاز در ایران را افزایش دهد
نماینده مردم مشکین شهر اضافه کرد: کشورهای غربی نیازمند انرژی ایران و روسیه هستند امضای همکاری بین دو کشور بزرگ تولید کننده انرژی، باعث می شود که تهران- مسکو ابتکار عمل این حوزه را به دست گیرند.
عباس زاده مشکینی تصریح کرد: بخش قابل توجه ای از انرژی جهان از طریق روسیه و ایران تولید می شود و غرب هم به شدت وابسته این حوزه است طبیعتا تحریم بخش انرژی به نفع کشورهای اروپایی نیست و منافع آنها را تهدید می کند.
وی افزود: البته تحریمهای آمریکا علیه ایران خللی در امضای تفاهم‌نامه و انعقاد قراردادهای ایران و روسیه ایجاد نمی‌کند، زیرا مناسبات دو کشور در حوزه راهبردی تعریف شده و هر دو کشور خواهان همکاری در این حوزه هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: به دلیل تحولات نظام بین‌المللی تهران و مسکو وارد عمیق‌ترین مناسبات راهبردی شده‌اند که این مناسبات علاوه بر همکاری های سیاسی و امنیتی ابعاد اقتصادی دو کشور را در برمی‌گیرد و چشم انداز مثبتی برای منافع دو کشور دارد.
نماینده مردم مشکین شهر اضافه کرد: امضای تفاهم نامه حوزه نفت و گاز با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری تحول بزرگی در صنعت نفت ایران محسوب می‌شود و می‌تواند دستاوردهای مثبتی در حوزه صنعت و شکوفایی اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала