فرمانده هوانیروز ارتش ایران: هوانیروز ما قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است

© Photo / IRNAامیر یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش ایران
امیر یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
اشتراک
امیر یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش ایران اعلام کرد امروز بعد از ۴۴ سال تحریم، هوانیروز ما به عنوان قدرتمندترین ناوگان بالگردی در خاورمیانه شناخته می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، امیر یوسف قربانی اظهار کرد: توان و آمادگی رزمی بالگردهای هوانیروز جمهوری اسلامی ایران پنج درصد از نرم جهانی بالاتر است.
وی به شعار ما می‌توانیم اشاره کرد و افزود: امروز این شعار در هوانیروز عملیاتی شده که نتیجه آن اورهال بالگردها بعد از ۴۴ سال تحریم توسط نیروهای هوانیروز است.
فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه اورهال و قطعه سازی در هوانیروز یک نهضت بزرگ است، تاکید کرد: امروز نیروی زمینی و خصوصاً هوانیروز به یک قدرت بازدارندگی تبدیل شده و شیرازه آن نیز در طرح‌های لبیک نهفته است که همین امر باعث بالندگی نیروهای زمینی می‌شود.
فرمانده هوانیروز ارتش ایران از خودکفایی این کشور برای تولید قطعات خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2020
فرمانده هوانیروز ارتش ایران از خودکفایی این کشور برای تولید قطعات خبر داد
قربانی خاطر نشان کرد: هوانیروز در بحث به روز کردن بالگردها گام‌های بزرگی برداشته و نیز بحث سامانه‌های دید در شب در همین پایگاه شروع شده است.
وی ادامه داد: امروز بیش از ۳۰ فروند هلیکوپتر مجهز به سامانه دید در شب شده‌اند و در برنامه داریم هلیکوپترهای دیگر را نیز به این سامانه مجهز کنیم.
به گفته وی، تعداد زیادی از خلبانان هوانیروز در بحث شب پروازها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و نیز در رزمایش‌های مختلف این سامانه عملیاتی شده است.
قربانی تاکید کرد: سامانه دید در شب منحصر به چند کشور در دنیا است که جمهوری اسلامی با بومی سازی این صنعت توسط متخصصین و نیروهای هوانیروز توانسته جز این معدود کشورها باشد.
وی با تاکید بر اینکه بالگردهای هوانیروز جمهوری اسلامی ایران مجهز به پیشرفته‌ترین و مجهزترین تسلیحات نظامی روز دنیا است، گفت: امروز قدرت تسلیحاتی ما بر مبنای دوربُرد زدن، نقطه زدن و هوشمند بودن پایه گذاری شده و این قدرت در صحنه‌های عملیاتی رزمایش‌ها در هوانیروز به اثبات رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала