شیوع آبله میمون، فاجعه‌ای برای نیویورک

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر شهر نیویورک، آمریکا
شهر نیویورک، آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
اشتراک
فرماندار ایالت نیویورک: از هر چهار مورد ابتلا به بیماری جدید آبله میمون، یک مورد آن در ایالت نیویورک رخ داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "هیل"، کتی هاچل، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا روز 30 ژوئیه (شنبه) در پی افزایش موارد ابتلا به بیماری آبله میمون در آمریکا، فرماندار ایالت نیویورک وضعیت فاجعه اعلام کرد.
هاچل در ادامه افزود: "دستورات اجرایی در این زمینه ما را قادر می‌سازد پاسخ سریع‌تری داشته و کادر حرفه‌ای بهداشت بتوانند گام‌های بیشتری در کمک به واکسینه کردن نیویورکی‌ها بردارند. از هر چهار مورد ابتلا به بیماری جدید آبله میمون، یک مورد آن در ایالت نیویورک رخ داده است".
ویروس آبله میمون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در رابطه با شیوع آبله میمون
به نوشته نشریه نامبرده، با اعلام وضعیت فاجعه که تا ۲۸ آگِوت ادامه خواهد داشت، تلاش‌ها برای واکسینه کردن مردم و ارسال آمار آن تشدید خواهد شد.
داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می دهد که ایالات متحده بیش از ۳۸۴۶ مورد تایید شده آبله میمون را گزارش کرده و به کشوری تبدیل شده است که از زمان شروع وضعیت اضطراری بهداشت جهانی به یکی از مراکز شیوع عفونت‌ها تبدیل شده است.
آشیش جاها هماهنگ‌کننده مبارزه با ویروس آبله میمون و هماهنگ‌کننده کاخ سفید در مبارزه با کووید-۱۹ گفت: "اگرچه ۹۹ درصد از موارد آبله میمونی که در داخل کشور گزارش شده مربوط به تماس جنسی مرد با مرد بوده است، این بیماری برای اولین بار در کودکان - یک کودک نوپا در کالیفرنیا و یک نوزاد که مقیم ایالات متحده نیست - شناسایی شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала