رئیس جمهور ایران: اگر امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی در جامعه نباشد، همه ضرر می‌کنند

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
اشتراک
سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران با بیان اینکه اگر امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی در جامعه نباشد، همه ضرر می‌کنند افزود: باید همه در مسیر تأمین امنیت اقتصادی و اخلاقی باشند تا جامعه از ناهنجاری‌ها دور باشد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان خود پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه آحاد امت اسلامی دانست و تصریح کرد: جامعه‌ای که نسبت به این فریضه بسیار مهم دینی حساس نباشد، جامعه زنده‌ای نیست. برای داشتن جامعه تراز انقلاب اسلامی نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سست شود.
رئیسی با اشاره به وظیفه قانونی دولت و دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، گفت: همه دولتمردان و دستگاه‌های در این رابطه مسئولیت دارند و باید با دقت و جدیت وظایف خود را انجام دهند.
وی در ادامه توجه به ظرفیت عظیم مردمی در کشور و سازمان‌های مردم‌نهاد را در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هر جا به مردم میدان داده شد، موفقیت حاصل شده است. اساساً هنر امام خمینی(ره) و رهبری آوردن مردم به میدان بود بنابراین نباید از این ظرفیت بزرگ غفلت شود.
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
تاکید معاون رییس جمهور ایران بر رعایت قانون حجاب: پایبندی به این قانون وظیفه همه است
رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر لزوم بی‌توجهی به فضاسازی‌های باطل در مسیر امر به معروف و نهی از منکر افزود: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود برخی افراد تحت تأثیر جوسازی‌ها، از وظایف قطعی و قانونی خود سر باز می‌زنند که این امری خطرناک است چرا که دشمن از همین اهرم استفاده کرده و برای عقیم ماندن بسیاری از مسایل مهم کشور، با ایجاد جوسازی برخی مدیران را منفعل می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کار تبیینی و تنویر افکار عمومی در زمینه معروف‌ها و منکرات تأکید کرد و از صاحبان نفوذ کلام خواست تا برای مردم تمایز میان حق شخصی با حقوق جامعه را به روشنی تبیین کنند.
رئیسی با بیان اینکه دولت مصمم به امر به معروف و نهی از منکرات به‌ویژه در مسائل اقتصادی و اجتماعی است، افزود: در این زمینه وظیفه دولت از همه نهادها بیشتر است و قدردان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم که در راستای اجرای این فریضه مهم دینی به دولت کمک می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала