افزایش قربانیان سیل در ایران به 56 نفر

© Photo / IRNAخسارات سیل به شهرها و روستاهای استان گلستان ایران
خسارات سیل به شهرها و روستاهای استان گلستان ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
اشتراک
هلال احمر ایران از افزایش شمار جانباختگان سیل به 56 نفر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری، مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران از افزایش شمار جانباختگان سیل به 56 نفر خبر داد.
مهدی ولی پور آخرین اطلاعات کمک رسانی به سیل زدگان در ایران را ارائه داد و گفت: پس از اعلام هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور و احتمال جاری شدن سیلاب، سازمان امداد و نجات امدادگران امدادگران و تجهیزات خود در سراسر کشور را به حالت آماده‌باش کامل درآورد. همچنین بالگردهای امدادی در استان‌های در معرض خطر نیز به حالت آماده‌باش درآمدند.
وی با اشاره به استفاده از انبارهای امدادی از نظر تجهیزات اسکان، اقلام زیستی و مواد غذایی، گفت: همچنین با استفاده از تجارب سال‌های قبل، پیش‌بینی لازم برای اختصاص اماکن اسکان اضطراری نیز در این استان‌ها در دستورکار قرار گرفت.
ولی پور همچنین درباره امدادرسانی های انجام شده، گفت: امداد گران سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر مجموعا بیش از ۳۵۰۰ نفر را اسکان اضطراری داده شده و بالغ بر ۱۵۰۰ نفر را نیز از سیل و آبگرفتگی نجات دادند.
رئیس هلال احمر درباره شمار جانباختگان سیل نیز گفت: درحال حاضر شمار جانباختگان سیل در سراسر کشور به ۵۶ نفر رسیده است. از این تعداد ۱۸ مورد مربوط به امام‌زاده داوود و ۱۴ مورد مربوط به زریندشت فیروزکوه است. ۲۸ نفر نیز در سراسر کشور مفقودند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала