افزایش ذخایر آبی استان تهران

© Photo / IRNAسد امیر کبیر کرج
سد امیر کبیر کرج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
اشتراک
کارشناس: در حال حاضر ۵۶۵ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ذخیره شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد که سیلاب‌های اخیر حدود ۹.۵ میلیون متر مکعب به ذخایر آبی استان تهران اضافه کرده است.
وی در ادامه افزود: "با استقرار سامانه بارشی از هفته گذشته در استان تهران، حجم آب ورودی به مخازن سدهای تأمین کننده آب استان تهران تا حدودی بهبود یافت. از ۵ مرداد تا ۸ مردادماه حدود ۲۳.۳ میلیمتر بارش در سطح استان به وقوع پیوسته است.
مبارزه با عواقب سیل در مناطق مختلف ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
مبارزه با عواقب سیل در مناطق مختلف ایران + ویدئو
میزان بارش از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۰۳.۴ میلیمتر بوده است. این رقم در مقایسه با میزان ۲۷۳.۵ میلیمتری متوسط بلند مدت بیانگر کاهش ۲۵.۶ درصدی بارش ها در استان تهران است. در حال حاضر ۵۶۵ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ذخیره شده است که این حجم در روز مشابه سال گذشته ۶۸۱ میلیون متر مکعب بوده است.
بارندگی ها و سیلاب های روزهای اخیر بیشترین تاثیر را روی سد ماملو داشته به طوری که وضعیت ذخیره آب این سد ۵.۵ میلیون متر مکعب بهبود یافته است. همچنین با بارش های اخیر ذخایر سدهای لار ۱.۶ میلیون متر مکعب، لتیان یک میلیون متر مکعب، طالقان ۱.۲ میلیون متر مکعب و امیرکبیر کمتر از یک میلیون متر مکعب افزایش یافته است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала