وزیر خارجه هند خواستار حل فوری بحران های انرژی و غذا شد

© Sputnik / Alexander Wilfسابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند
سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که جهان به دلیل اختلالات ناشی از همه گیری ویروس کرونا و درگیری در اوکراین با بحران انرژی و غذا مواجه است.
به گزارش اسپوتنیک، سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند روز جمعه گفت که در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای (SCO) در تاشکند، خواستار توجه فوری به مشکلات امنیت غذایی و انرژی در جهان شد.
وی در توییتر خود نوشت: "در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در تاشکند شرکت کردم. تاکید کرد که جهان به دلیل اختلالات ناشی از همه گیری ویروس کرونا و درگیری در اوکراین با بحران انرژی و غذا مواجه است. این باید فوراً رسیدگی شود."
به گفته وی، در دیدار با همکارانش در پایتخت ازبکستان، وی "موضع هند در قبال افغانستان و حمایت های بشردوستانه از این کشور در قالب گندم، دارو، واکسن و پوشاک را تایید کرد."
ایران و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
ابراز آمادگی چین برای تقویت همکاری با ایران در قالب سازمان همکاری شانگهای
جایشانکار به همکاران سازمان همکاری شانگهای خود درباره پیشرفت اقتصادی هند گفت و توجه را به ارتباط استارت آپ ها و نوآوری ها جلب کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: بندر چابهار ایران که دهلی نو در توسعه آن مشارکت دارد، برای آینده اقتصادی سازمان همکاری شانگهای از اهمیت بالایی برخوردار است.
نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روز جمعه در تاشکند برگزار شد. وزرا پیش نویس اعلامیه سمرقند سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و سایر اسنادی را که برای بررسی توسط رهبران کشورها ارائه شده بود، به عنوان مبنایی اتخاذ کردند. در نتیجه نشست شورای وزیران، 16 تصمیم امضا شد.
اعضای کنونی سازمان همکاری شانگهای که در سال 2001 تاسیس شد عبارتند از: هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان. کشورهای ناظر - افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان، کشورهای شریک - آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا. پیش بینی می شود در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که در سمرقند برگزار می شود، مراحل پذیرش ایران تکمیل و وضعیت شریک گفتگو برای مصر، قطر و عربستان سعودی ارائه شود. درخواست بلاروس برای پیوستن به SCO به عنوان یک عضو کامل نیز در حال بررسی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала