گزارش و تحلیل

جشنواره برنج پاکستان در تهران برگزار شد

© Fotolia / Dancarبرنج
برنج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
در یک اقدام ابتکاری سفارت پاکستان در تهران با همکاری انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان (REAP) "جشنواره برنج پاکستانی" را در هتل اسپیناس پالاس در تهران در مورخ 5 مرداد 1401 برگزار کرد.
اسپوتنیک - این مراسم با استقبال مقامات دولتی ایران، واردکنندگان برنج، بازرگانان، نمایندگان رسانه ای، دیپلمات‌ها، مقامات بازرگانی سفارت‌خانه‌های مقیم ایران در این مراسم حضور داشتند.
آقای هومن فتحی، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه برنامه از هیئت انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان استقبال کرد.
در این مراسم، آقای علی حسام اصغر، رئیس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان به پتانسیل صادرات برنج پاکستانی به ایران که به بیش از 30 درصد از سهم بازار ایران رسیده است، اشاره کرد.
وی همچنین تاکید کرد که کیفیت و استاندارد برنج پاکستانی بی بدیل بوده و افزایش تقاضای آن در منطقه و فراتر از آن مشهود است.
آقای رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان بر اهمیت تبادلات رو به رشد بخش خصوصی دو طرف در تقویت روابط اقتصادی دوجانبه پاکستان و ایران و رسیدن به هدف 5 میلیارد دلاری تجارت دوجانبه تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره برنج بخشی از مجموعه فعالیت‌های بزرگداشت سالگرد طلایی استقلال پاکستان و برقراری روابط دیپلماتیک 75 ساله با ایران است.
قابل ذکر است که قیمت برنج در ایران طی چند ماه اخیر به شدت افزایش یافته وبه این دلیل اخیرا دولت ایران واردات برنج به این کشور را آزاد کرده.
برنج قوت اصلی مردم ایران به حساب می آید و از قدیم الایام پس از برنج ایرانی، برنج باسماتی پاکستانی مطلوب ترین برنج در سفره های ایرانی به حساب می آید و برنج دیگر وارداتی دیگر کشورها از جمله هند وتایلند در رتبه های بعدی از نظر سلیقه سفره ایرانی قرار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала