تلاش اتحادیه اروپا برای توجیه سفر ولیعهد عربستان به کشورهای اروپایی

© REUTERS / HANDOUTولیعهد سعودی
ولیعهد سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا دیدار جنجالی شاهزاده سعودی از کشورهای اروپایی را به عنوان بخش طبیعی از روابط خارجی توجیه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "پیتر استانو"، سخنگوی ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از سفر "محمد بن سلمان"، ولیعهد سعودی به یونان و فرانسه علی رغم انتقادات حقوق بشری، دفاع کرد.
با وجود انتقادات جهانی از ولیعهد عربستان سعودی در ماجرای قتل "جمال خاشقجی"، روزنامه نگار مخالف سعودی، پیتر استانو در نشست خبری و در پاسخ به سوالی درباره مناسب بودن دعوت از ولیعهد سعودی برای سفر به اروپا گفت: "این بخشی روند طبیعی روابط ماست که شامل تقویت روابط، بررسی روابط و پیشبرد روابط با کشورهای دیگر است."
ولي العهد الأمير محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
بن سلمان خواستار دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان شد
استانو گفت که اتحادیه اروپا علاقه مند به تقویت روابط با عربستان سعودی در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه انرژی است.
استانو با وجود تاکید بر این که موضع اتحادیه اروپا در برابر قتل روزنامه نگار مخالف سعودی تغییر نکرده، همچنین افزود: بسیار واضح است که ما انتظار داریم در این پرونده تحقیقات کامل، شفاف سازی و پاسخگویی صورت گیرد و این موضوع به طور مداوم مطرح می‌شود.
ولیعهد عربستان سعودی روز سه شنبه برای گفت و گو با نخست وزیر یونان وارد این کشور شد و انتظار می‌رود پس از آن با "امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه نیز دیدار کند.
سیاستمداران چپ گرای فرانسوی و حامیان حقوق بشر در شبکه‌های اجتماعی از ماکرون به خاطر میزبانی از شاهزاده سعودی انتقاد کرده اند و از جمله "بندیکت ژانرود"، مدیر دیده‌بان حقوق بشر در فرانسه گفته است که ماکرون با خطر "تبرئه و سفید کردن چهره ولیعهد عربستان" در اروپا مواجه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала