لاوروف در مورد سفر احتمالی پلوسی به تایوان: امیدواریم هیچ اقدام تحریک آمیزی صورت نگیرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف
سرگئی لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد موضع مسکو در قبال تایوان بدون تغییر باقی می ماند و با توجه به گزارش ها مبنی بر سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این استان جزیره ای چین، مسکو انتظار دارد که هیچ عامل تحریک کننده و تحریک آمیزی در مورد تایوان که اوضاع را وخیم تر کند، رخ ندهد.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر شبکه تلویزیونی NBC به نقل از منابع خود گفته بود که پلوسی همراه با هیئتی امروز جمعه به آسیا می رود اما هنوز تصمیمی برای سفر به تایوان گرفته نشده است. یک منبع آشنا با برنامه سفر خاطرنشان کرد که سفر به تایوان به عنوان "سفر اولیه " در نظر گرفته شده است. مسافرت پلوسی شامل دیدارهایی از ژاپن، جمهوری کره، مالزی و سنگاپور خواهد بود. لاوروف روز قبل در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در تاشکند با وانگ یی وزیر امور خارجه چین دیدار کرد. به گفته وزیر خارجه روسیه، موضوع تایوان در آن مورد بحث قرار نگرفت.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
بایدن و شی جین پینگ درباره اوکراین و تایوان گفتگو کردند
لاوروف گفت:" این مسئله برای ما کاملاً روشن است. موضع ما مبنی بر اینکه تنها یک چین وجود دارد، بدون تغییر باقی می ماند. ایالات متحده به طور دوره ای همین موضع را در کلمات تأیید می کند، اما در عمل، همانطور که می دانید، همیشه اعمال با کلمات مطابقت ندارند.
لاوروف پس از سفر خود به ازبکستان به خبرنگاران گفت: ما هیچ مشکلی در رابطه حفظ اصل حاکمیت چین نداریم و بر این واقعیت تکیه داریم که هیچ اقدام تحریک کننده و تحریک آمیزی که بتواند وضعیت را متشنج کند، انجام نخواهد شد."
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949، پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای چک، پس از شکست در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین، به تایوان منتقل شدند، قطع شد. روابط تجاری و غیررسمی بین جزیره تایوان و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین از طریق سازمان‌های غیردولتی خود در تماس بوده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала