دفاع یک افسر آمریکایی از پوتین

© Sputnik / Grigory Sysoev  /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин на встрече глав государств - участников шестого Каспийского саммита в широком составе в Ашхабаде
Президент РФ Владимир Путин на встрече глав государств - участников шестого Каспийского саммита в широком составе в Ашхабаде - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی بازنشسته تفنگداران دریایی آمریکا در کانال یوتیوب اعلام کرد ایالات متحده مانند یک ابرقدرت فاسد رفتار می کند، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده مقصر بحران فعلی است، نه ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "ما (ایالات متحده) از جهانیان می خواهیم که طبق قوانین ما مو طابق با شرایط ما عمل کند. این بدان معنی است که جهان باید تنها به ساز ما برقصد".
ریتر یادآوری می‌کند که تنها آمریکایی‌ها در جهان زندگی نمی‌کنند، بلکه افراد دیگری نیز با منافع و حقوق مستقل خود در آن زندگی می‌کنند. با وجود این، ایالات متحده در تلاش است تا اراده خود را نه تنها به روسیه و اوکراین، بلکه به کل اروپا تحمیل کند.
این افسر همچنین تلاش‌های جو بایدن، رهبر آمریکا را برای مقصر دانستن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مقابل آنچه اتفاق می‌افتد، یادآور شد. ریتر در پایان گفت: "اینطور نیست. جو بایدن مقصر است."
Флаги государств - членов ШОС в Душанбе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
در سازمان همکاری شانگهای از آغاز جنگ ترکیبی همه جانبه علیه روسیه سخن گفتند
این افسر آمریکایی پیش از این گفته بود که مسکو موفق به پیروزی سیاسی، اقتصادی و نظامی بر غرب شده است.
چاس فریمن، دیپلمات بلندپایه آمریکایی نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که ایالات متحده در حال جنگ اعلام نشده با روسیه در اوکراین برای حفظ هژمونی و سلطه خود در جهان است. به عقیده وی، اقدامات واشنگتن برای مسکو چاره ای جز استفاده از زور باقی نگذاشت و ایالات متحده "تا آخرین اوکراینی" با روسیه خواهد جنگید.
روسیه از 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حفاظت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند." به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. روند افزایش هزینه های زندگی، میلیون ها خانوار را تحت تاثیر خود قرار داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала