در سازمان همکاری شانگهای از آغاز جنگ ترکیبی همه جانبه علیه روسیه سخن گفتند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги государств - членов ШОС в Душанбе
Флаги государств - членов ШОС в Душанбе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
گریگوری لوگوینوف، معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد یک جنگ ترکیبی تمام و کمال علیه روسیه آغاز شده است که دارد چین را نیز در بر می گیرد و کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید به مسئله مقابله با اطلاعات جعلی توجه کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وی در افتتاحیه مجمع رسانه ها و اتاق های فکر کشورهای سازمان همکاری شانگهای گفت:"رشد سریع گرایش‌های تقابلی در زندگی بین‌المللی به طور غیرارادی این ضرب المثل قدیمی انگلیسی را به ذهن متبادر می‌کند که "و قلم شمشیر تو خواهد بود." اکنون کاملاً آشکار شده است که فناوری اطلاعات به طور مستقیم مورد استفاده نظامی قرار گرفته و فضای رسانه‌ای به سکوهای پرشی و میدان‌های جنگ تبدیل شده است."
لوگوینوف تاکید کرد که "یک جنگ ترکیبی تمام و کمال علیه یکی از کشورهای موسس سازمان همکاری شانگهای و علیه روسیه آغاز شده است، که در حال حاضر شروع به سرایت به چین کرده است."
در سازمان همکاری شانگهای تلاش برای حذف کل یک کشور از تاریخ جهان را محکوم کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
در سازمان همکاری شانگهای تلاش برای "حذف" کل یک کشور از تاریخ جهان را محکوم کردند
معاون دبیرکل یادآور شد که سازمان همکاری شانگهای از زمان تأسیس خود "موضوع اظهارنظرهای خصمانه آشکار در رسانه های غربی بود." او خاطرنشان کرد که طی دو دهه گذشته، خصومت از سوی غرب به ویژه پس از ناآرامی های قزاقستان در ژانویه امسال، زمانی که سازمان همکاری شانگهای همراه با سازمان پیمان امنیت جمعی از مقامات قانونی این جمهوری حمایت کردند، تشدید شده است.
این دیپلمات افزود: "چنین درک از وضعیت در رایزنی‌های سرویس‌های اطلاع‌رسانی وزارتخانه‌های امور خارجه کشورهای عضو در آوریل سال جاری بیان شد که پروتکل نهایی آن لزوم توجه به مسئله مقابله با اطلاعات جعلی را یادآور شد".
روسیه از 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حفاظت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند." به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. روند افزایش هزینه های زندگی، میلیون ها خانوار را تحت تاثیر خود قرار داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала