ایران و بلاروس می‌توانند به گردش تجاری یک میلیارد دلاری در سال دست یابند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران
سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از آمادگی‌ کشورش برای صادرات فلزات، خودرو و تجهیزات پزشکی و تولید مشترک در بلاروس خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با بوگدانف الکسی، وزیر بازرگانی بلاروس اظهار داشت: روابط تجاری بین دو کشور از ظرفیت افزایش حجمی برخوردار است؛ بنابراین، توافقاتی در حوزه‌های موضوعی مختلف صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم آن را نهایی کرده و به اجرا برسانیم.
به نقل از تابناک، فاطمی امین همچنین بر توافق دو کشور در خرید و تولید مشترک ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین تاکید کرد و افزود: حجم مبادلات بین دو کشور ظرفیت افزایش تا یک میلیارد دلار را دارد.
سید رضا فاطمی امین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
وزیر صنعت ایران در سفر به مینسک: می‌توانیم همکاری های بیشتری با بلاروس انجام دهیم
وزیر صنعت معدن و تجارت ایران همچنین با اشاره به توافقات صورت گرفته وزارت صمت با وزیر صنایع بلاروس از آمادگی‌ ایران برای صادرات فلزات، خودرو و تجهیزات پزشکی و تولید مشترک در بلاروس خبر داد و بیان داشت: موضوع پیوستن ایران به اورآسیا، مساله مهمی است که به محض تحقق آن ظرفیت‌های جدیدی برای تعاملات تجاری ایجاد خواهد کرد.
فاطمی امین با بیان اینکه هم اکنون چند شرکت ایرانی در بلاروس به روی برخی حوزه موضوعات ورود دارند، اظهار داشت: ایران و بلاروس سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار حجم مبادلات داشته‌اند و تجربه‌های موفق ‌در باب تجارت خارجی در شرایط غیر متعارف ایجاد شده است. تسهیل رفت و آمد تجار بزرگ ‌به دو کشور هم یکی از مسائل زیرساختی است که نیاز به رسیدگی و تدبیر دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала