رسانه: مصر قراردادهای خرید گندم از اوکراین را فسخ کرد

© Sputnik / Igor Ageenko /  مراجعه به بانک تصاویر Пшеничное поле
Пшеничное поле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
اشتراک
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود اطلاع داد مصر قراردادهای خرید 240 هزار تن گندم از اوکراین را که در دسامبر 2021 بسته شده بودند، فسخ کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اداره کل تامین کالاهای مصر (GASC) شرکت های تامین کننده Nibulon و Inerco را از تعهدات قراردادی خود معاف کرد.
رویترز خاطرنشان می سازد مقامات مصر در دسامبر سال گذشته غلات را به قیمت هر تن 346 تا 360 دلار خریداری کردند اما با توجه به وضعیت اوکراین، محموله رزرو شده هرگز تحویل داده نشد.
افتتاح مرکز هماهنگی صادرات غلات در استانبول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
وزیر دفاع ترکیه از افتتاح مرکز هماهنگی صادرات غلات در استانبول خبر داد
22 ژوئیه، در استانبول، توافق نامه های چند جانبه در مورد رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و در مورد کمک روسیه در صادرات غلات اوکراین امضا شد. این قرارداد که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله بندراودسا است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر گفته بود مسکو آماده است تمام تلاش خود را برای تأمین ورود غلات اوکراین به بازارهای جهانی انجام دهد. به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امضای اسناد در استانبول در مورد لغو محدودیت‌های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و کمک روسیه به صادرات غلات اوکراین، بر ماهیت مصنوعی تلاش‌های غرب برای انداختن تقصیر مشکلات غذایی برعهده روسیه تأکید می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала